انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در سفر به شهرستان فیروزکوه:

اعتبارات ۱۰۳ پروژه شهرستان فیروزکوه مصوب و یا پرداخت شده است + تصاویر

دکتر «علاءالدبن ازوجی» رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، هفدهم فروردین با حضور در جلسه شورای اداری شهرستان فیروزکوه گفت: اعتبارات ۱۰۳ پروژه شهرستان فیروزکوه در سال ۱۴۰۰ مصوب و یا پرداخت شده که جهش خو‌بی نسبت به گذشته داشته ولی با توجه به ظرفیت این شهرستان، تلاش می شود تا سال جاری نیز اعتبارات حوزه های مختلف از جمله طرح های عمرانی، افزایش پیدا کند.
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، وی با اشاره به طرح های مصوب استانی در سال جدید یادآور شد: برنامه ریزی اجرایی باید به گونه ای باشد که طرح ها به صورت فوری، عملیاتی شود تا نتیجه آن ملموس و مردم از آنها استفاده کنند. در واقع خدمتی که به جامعه فایده نرساند به کل سیستم ضربه وارد می کند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران یادآور شد: دولت وظیفه دارد که در ازای مالیاتی که از مردم دریافت می‌کند، خدمات مقبولی انجام دهد و مردم شریف نیز باید نتیجه این مشارکت همگانی را در سریع ترین زمان ممکن مشاهده کنند.
«ازوجی» با اشاره به رشد منفی‌جمعیت شهرستان فیروزکوه و مهاجرت ساکنان اظهار داشت: متاسفانه به زیرساخت ها توجه لازم و یا خدمات عمومی خوبی به مردم ارائه نشده که لازم است با همت بالای مسئولان و ایجاد کسب و کار و اشتغال مولّد، جمعیت مهاجر، برگردد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران خاطرنشان کرد: وظیفه ماست که پیگیر جذب منابع استانی باشیم تا ضعف های زیربنایی بر طرف شود و مسئولان شهرستانی نیز وظیفه دارند تا در حوزه مشارکت های مردمی به ویژه در تولید و اشتغال، سرمایه گذاران را  ترغیب کنند تا با ایجاد کسب و کارهای دانش بنیان، شرایط مطلوبی را برای مردم عزیز رقم بزنند.
وی گفت: شهرستان فیروزکوه این ظرفیت را دارد که تا از محل تردد مسافر  به مقصد گردشگری تبدیل شود تا با حفظ و تقویت بافت بومی، درآمد پایدار و تاب آور کسب کند.
وی با اشاره به حمایت ها و تلاش های استاندار تهران در جذب و تخصیص اعتبارات و همچنین تفویض اختیار از مرکز به شهرستان ها،  بیان داشت: مقرر شده، دستگاه هایی که فعالیت بیشتر و خدمات موثر و ملموس داشته باشند، از حمایت های بالاتری برخوردار  شوند و تلاش سازمان مدیریت و برنامه ریزی، تامین منابع مالی طرح هایی است که مردم از خدمات آن به نحو شایسته بهره مند شوند.
وی رویکرد جدید این سازمان را «برنامه محور» بیان کرد و افزود: در نظر داریم که از این پس،  برنامه دستگاه ها را دریافت و اعتبارات لازم  پس از بررسی، اولویت بندی و بر اساس نیازها تخصیص یابد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با اشاره به شعار سال که توسط مقام معظم رهبری عنوان شده است، خاطر نشان کرد: خاستگاه مطالبه موضوع های «دانش بنیان و اشتغال آفرین» در حوزه تولید، «استان تهران» است، زیرا بیشتر دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و اشتغال های مُولّد در این استان قرار دارد و چنانچه چرخ اقتصاد استان تهران به خوبی حرکت کند، اقتصاد دیگر استان ها نیز شکوفا خواهد شد.
«ازوجی» تاکید کرد: با یاری خداوند متعال، امسال را با برنامه ریزی جدّی و اثربخش با توجه به شعار سال و چارچوب اهداف دولت و حمایت های استاندار محترم آغاز خواهیم کرد و دستگاه های اجرایی نیز باید تمام ظرفیت های خود را در این مسیر به کار گیرند تا ضعف ها برطرف و ظرفیت ها تقویت شود.
«سید احمد رسولی نژاد» نمایده مردم شهرستانهای دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی نیز از ابتکار سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران برای برگزاری جلسات تخصصی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، تشکر کرد و از تمامی دستگاه‌های اجرایی و شوراهای اسلامی شهر و روستا، خواست که برای برطرف شدن مشکلات مردم، تلاش های مستمر و بی وقفه ای داشته باشند. وی از ادارات خواست که به طور جدی و تلاش همه جانبه در اجرایی شدن شعار سال اقدام کنند.
در ابتدای این نشست، «ابوالقاسم مهری» فرماندار شهرستان فیروزکوه از تخصیص اعتبارات حوزه های عمرانی، کشاورزی، آموزشی و بهداشتی برای ایجاد و تکمیل طرح های زیر ساختی تشکر کرد و خواستار توجه بیشتر به این شهرستان مهم شد.
 
 
https://thmporg.ir/vdce.f8nbjh8ow9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما