انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
«علاءالدین ازوجی» رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران 17 اسفند در نشست پیشگیری و کاهش و آسیب های اجتماعی استان تهران (ماده 80 قانون برنامه ششم توسعه) گفت: بیشتر طرح های سال آینده در راستای کاهش آسیب های اجتماعی از جمله «محرومیت زدایی» اجرا خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، وی افزود: تخصیص و ابلاغ بودجه و اعتبار دستگاه ها در سال آینده در گرو عملکرد مطلوب و تاثیرگذار در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی خواهد بود و حتی در صورت نیاز، اعتبارات بیشتری به دستگاه ها تعلق می گیرد.
وی گسترش معضلات و آسیب های اجتماعی از یک نقطه به سایر نقاط را از موضوعات قابل توجه در برنامه ریزی، کاهش و پیشگیری عنوان کرد و افزود: در این میان موضوعات امنیتی، اجتماعی و آموزشی نقش به سزایی خواهند داشت.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران افزود: از کسب و کارهایی که به کاهش آسیب های اجتماعی کمک کند، حمایت می شود و ورود نهادهای غیر دولتی و خصوصی در این حوزه بسیار مهم خواهد بود.
وی با اشاره به لزوم اصلاح و تکمیل سند پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی استان تهران یادآور شد: مشخص کردن نوع اقدام، رفع موانع قانونی و استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی و غیر دولتی در تنظیم سند یادشده ضروری است.
وی پرهیز از موازی کاری دستگاه ها را در هدایت و تاثیرگذاری اعتبارات، مهم ارزیابی کرد و افزود: اولویت بندی مسائل، تقسیم کار و احصاء ویژگی ها توسط دستگاه های اجرایی ضروری است و حوزه فرماندهی طرح نیز موظف است تا از اقدامات غیر هدفمند جلوگیری کند.

در ابتدای این نشست، «حشمت سلیمانی» معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در سخنانی با اشاره به اقدامات چندین ساله در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی گفت: در این مدت از ظرفیت قانونی و اجرایی دستگاه ها در حوزه های پیشگیری از اعتیاد، طلاق، کودکان کار و خیابانی و زنان سرپرست خانوار بهره برداری شده است.
وی مهمترین آسیب اجتماعی در استان تهران را مقوله اعتیاد ذکر کرد و افزود: در سند پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی، سهم هر دستگاه مشخص شده و 34 سازمان و نهاد در این موضوع مشارکت دارند.
در ادامه، نمایندگان سازمان ها و نهاد نیز ضمن ارائه گزارش در حوزه کاهش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی به بیان دیدگاه های خود پرداختند.
 
https://thmporg.ir/vdcj.xeifuqehysfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما