انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان تهران مشترک با شهرستان قدس با حضور محسن منصوری استاندار تهران، وحید گلی‌کانی فرماندار قدس، علاالدین ازوجی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران و دیگر مسئولین استانی و شهرستانی در سالن جلسات دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس برگزار شد.
برگزاری ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان تهران مشترک با شهرستان قدس
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران به نقل از فرمانداری شهرستان قدس، وحید گلی‌کانی در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان تهران مشترک با شهرستان قدس با اشاره به تعداد مراکز صنفی و صنعتی در شهرقدس بیان کرد: «شهرقدس به دلیل همجواری با کلان‌شهر تهران و کرج دارای مراکز تولیدی بسیاری می‌باشد، طوری که یکهزار  و ۶۰۰ مرکز تولیدی و صنفی در بخش صنعت این شهرستان فعالیت می‌کنند».
وی افزود: «شهرقدس دارای دو شهرک صنعتی غیردولتی قدس و گلبرگ-زاگرس است که با هسته مرکزی شهر ارتباط دارند و کلیه زیرساخت‌های موجود شهری پیوست با این شهرک‌ها می‌باشد» .
فرماندار قدس درخصوص مشکلات بخش صعنت این شهر گفت: «در شهرک‌های صنعتی با مشکل صدور مجوز به منظور توسعه مواجه هستیم چراکه بخشی از زمین‌های خالی موجود در اختیار شهرداری است؛ همچنین با توجه به مصوبه شهرک‌های صنعتی و اراضی خالی که هیچ ساخت و سازی نباید صورت گیرد، با دوگانگی در صدور مجوزها مواجه می‌باشیم».
گلی‌کانی گفت: «از دیگر مشکلات می‌توان به تبدیل پروانه صنفی به صنعتی اشاره کرد که در سال ۹۹ این امر مصوب شد و با توجه به امتیازاتی که در این حوزه وجود دارد، می‌بایست موانع موجود هرچه سریعتر برطرف شود».
وی در رابطه با مشکلات شهرک صنعتی گلبرگ-زاگرس افزود: «در مصوبه اصلی شهرک صنعتی گلبرگ-زاگرس  مساحت آن ۲۱۱ هکتار تعیین شده ولی در تجدیدنظر ۱۱۹ هکتار مصوبه شده و عوامل شهرک خواستار تجدید نظر در این مورد نسبت به توسعه می‌باشند».
فرماندار شهرستان قدس تصریح کرد: «موضوع اسناد مالکیتی از دیگر مشکلات مشترک در حوزه شهری و صنعتی می‌باشد که این امر شرکت‌ها را با چالش برای ارائه تضمین به منظور دریافت وام و دیگر موارد مواجه کرده است». 
وحید گلی‌کانی افزود: «حدود ۳۰ شرکت قطعات خودروی با چندین هزار نیروی انسانی در اینجا مستقر است که با چالش‌های جدی مطالبات از سوی شرکت‌های خودروسازی مواجه می‌باشند».
وی در پایان اظهار داشت: «در مجموعه هفت جوی شرکت‌های متعددی مستقر می‌باشند که می‌بایست نسبت به مشکلات بستر حریم رودخانه اقداماتی صورت گیرد».
 
https://thmporg.ir/vdcf.tdtiw6dcvgiaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما