انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
معاون رئيس‌جمهور و رييس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: «ايران مي‌تواند به عنوان بازيگر مستقل بازار انرژي نياز كشورهاي آمريكاي لاتين از جمله برزيل به نفت، گاز و پتروشيمي را تامين كند.
ارتقا سطح همكاري‌هاي ايران و برزيل/ايران بازيگر مستقل بازار انرژي
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران و به نقل از مركز اطلاع‌رساني، روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، سيد مسعود ميركاظمي در ديدار با سفير برزيل در تهران گفت: «در دولت سيزدهم ارتقای روابط اقتصادي با كشورهاي آمريكاي لاتين از جمله برزيل داراي اهميت زيادي است و ايران در راستاي توسعه متوازن روابط اقتصادي خود با كشورهاي مختلف حركت مي‌كند».
وي با بيان اينكه از افزايش مبادلات اقتصادي، هر دو كشور ايران و برزيل نفع خواهند برد، افزود: «شايد بسياري از كشورهاي دنيا، ايران را به ظرفيت‌هاي نفت و گاز بشناسند؛ اما امروز ايران در حوزه‌هاي مختلف از جمله نانوفناوري، هوا و فضا، پزشكي و ساير رشته‌ها ظرفيت‌هاي زيادي دارد».
رئيس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره ظرفيت‌هاي كشور برزيل در توليد مواد غذايي گفت: «با توجه به واردات ايران در زمينه‌ نهادهاي دامي و دانه‌هاي روغني از يكسو و نياز برزيل به انرژي از سوي ديگر، دو طرف مي‌توانند همكاري‌هاي گسترده‌اي داشته باشند».
دكتر ميركاظمي ادامه داد: «برخي كشورهاي حاشيه خليح فارس با يك تماس آمريكا قراردادهاي نفت و گاز خود با كشورهاي ديگر را بهم مي‌زنند اما ايران به عنوان يك بازيگر مستقل حوزه انرژي مي‌تواند نقش مهمي در تامين امنيت انرژي كشور برزيل ايفا كند».
معاون رييس جمهور با بيان اينكه ايران تا ۱۵۰ سال آينده امكان برداشت از ذخاير نفت و گاز را دارد، تصريح كرد: «عمر بسياري از چاه‌هاي نفت كشورهاي نفت‌خيز به بالاي ۵۰ سال رسيده و برخي كشورها تنها تا ۵۰ سال آينده نفت دارند؛ اما ايران با رتبه يك مجموع ذخاير نفت و گاز، يكي از محوري‌ترين بازيگران سال‌هاي آينده بازار انرژي خواهد بود».
 لودمار گونسالوش آگيلارنتو سفير برزيل در تهران نیز با اشاره به اهميت ايران در منطقه گفت: «تحريم‌هاي آمريكا هم حتي مانع توسعه روابط ايران و برزيل نخواهد شد، ما در همين مدت هم مبادلات اقتصادي خوبي داشتيم هرچند ظرفيت دو كشور بسيار فراتر از سطح كنوني است».
وي ادامه داد: «وقتي وارد ايران شدم از توسعه ايران با وجود تحريم‌هاي مداوم اقتصادي شگفت‌زده شدم؛ به نظرم در جهان كمتر كشوري وجود دارد كه بتواند با وجود مشكلات تحريم به اين سطح از پيشرفت برسد».
سفير برزيل در پايان با اشاره به تشكيل كارگروه‌هاي ويژه بين دو كشور براي افزايش مبادلات تجاري گفت: «سال آينده ما يكصد و بيستمين سال روابط دو كشور را جشن خواهيم گرفت و اميدوارم روابط اقتصادي تا آن زمان رشد خوبي داشته باشد».
گفتني است؛ براساس مصوبه هيات وزيران، مسئوليت كميسيون همكاري مشترك ايران و برزيل به سازمان برنامه و بودجه سپرده شده است.
 
https://thmporg.ir/vdcj.ieifuqeoysfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما