انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
مسعود شفیعی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران با همراهی رضاپور مدیرعامل آب منطقه‌ای استان تهران به‌منظور بررسی منشا و کاهش بوی نامطبوع در اطراف فرودگاه امام خمینی (ره) از رودخانه‌های شاه‌چای و کرج در این منطقه بازدید کرد.
بازدید شفیعی از طرح‌های ساماندهی رودخانه‌های محدوده فرودگاه امام خمینی (ره)
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، مهندس نجفی مجری طرح ساماندهی رودخانه‌های محدوده فرودگاه امام خمینی (ره) در حاشیه این بازدید گفت: «برای ریشه‌یابی بوی نامطبوع رودخانه‌های محدوده فرودگاه هم در اتوبان و هم در شعاع 20 کیلومتری فرودگاه ایستگاه‌های پایش آلودگی هوا تعبیه شد که در نتیجه علت بوی نامطبوع رودخانه‌ها ناشی از سه عامل اصلی: سد فشاپویه(محل تمرکز دامداری‌های تهران)، رودخانه‌ها(جریان فاضلاب‌ها در آن) و آرادکوه(محل دفن زباله‌های تهران) مطرح شد».
وی افزود: «اولین پیشنهاد ارائه‌شده برای از بین بردن بوی نامطبوع رودخانه‌ها ساخت تصفیه‌خانه بود که به‌دلیل فصلی بودن رودخانه‌ها و عدم دبی یکنواخت که باعث خرابی تصفیه‌خانه می‌شود، رد شد و تنها راهکار این‌است که با انجام لایروبی مسیر فاضلاب بالادست باز شود و به سمت پایین دست روانه شود به‌شرطی که همزمان جلوی ورود آلاینده‌ها از بالا دست به پایین دست نیز گرفته شود».
وی افزود: «از دلایل دیگر بوی نامطبوع نیز می‌توان به وجود انسدادهای متعدد در مسیر رودخانه‌ها همچون سازه‌های تقاطعی، تاسیسات دولتی و رد شدن خط بنزین فرودگاه اشاره کرد».

مسعود شفیعی رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران نیز در این بازدید گفت: «آب منطقه‌ای، چه بوی نامطبوع وجود داشته باشد و چه نداشته باشد توجهش را نباید از رودخانه‌ها کم کند و بستر رودخانه‌ها باید همیشه حفظ شود».
وی افزود: «پیشنهاد بنده این‌است که مشکلات و موارد موجود در بستر رودخانه‌ها به‌طور مستقل و به‌صورت گزارش تجمیعی با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در میان گذاشته شود تا در تصمیمات اتخاذشده و تجزیه و تحلیل جلسات سازمان در این موارد تصمیمات بهتری اتخاذ گردد».

رضاپور مدیرعامل آب منطقه‌ای استان تهران نیز حفاظت از رودخانه‌ها را وظیفه ذاتی سازمان متبوعش دانست و متذکر شد: «با اعتبارات محدود در تلاش برای از بین بردن انسدادهای موجود هستیم».
https://thmporg.ir/vdcd.f0k2yt09za26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما