انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
شفیعی در وبینار تخصصی عنوان کرد

بازیگری کلیدی استان‌ها در قانون بودجه ۱۴۰۰

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت:«در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ نحوه تخصیص و توزیع بسیاری از اعتبارات به تصمیم‌ دستگاه‌های اجرایی تخصصی در سطح استان‌ها سپرده شده که این امر نشانگر بازیگری نقش اول استان‌ها در قانون بودجه سال جاری و لازمه تحقق آن اشراف کامل به قانون است».
بازیگری کلیدی استان‌ها در قانون بودجه ۱۴۰۰
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، مسعود شفیعی در وبینار تببین و تشریح برنامه عملیاتی و نحوه رصد موضوعات مرتبط با شعار سال 1400(تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها) و تحقق منویات مقام معظم رهبری گفت:«از آنجا که در ابتدای سال قرار داریم و در حال تدوین آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی قانون بودجه هستیم، نقطه‌نظرات همکاران در سایر دستگاه‌های اجرایی می‌تواند ما را در تحقق اهداف امسال یاری کند».
وی افزود:«علاقه‌مندیم رویه‌هایی که سازمان مدیریت برای اجرای قانون بودجه در استان پایه‌گذاری می‌کند با انعکاس نظرات همکاران در سایر دستگاه‌های اجرایی کامل و جامع  و تغییرات مدنظر در آن ایجاد شود».
شفیعی ادامه داد:«در قانون بودجه امسال نقش ویژه‌ای برای دستگاه‌های اجرایی دیده شده که تصمیم‌گیری در خصوص تعیین و تعریف طرح‌ها به جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان واگذار شده است».
معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران نیز در این وبینار گفت:«در شعار امسال سه بخش تولید، پشتیبانی و مانع‌زدایی در راس امور قرار گرفته که بخش نخست آن بر سه منبع مادی و سرمایه‌ای، انسانی و طبیعی استوار است».
شهرام عدالتی افزود:«در حوزه تولید در استان تهران چندین بحث از جمله ابلاغ سند آمایش، تجاری‌سازی فعالیت‌ها، تکمیل زنجیره ارزش‌افزوده و حذف واسطه‌گری و حمایت از سرمایه‌گذاران واحدهای تولیدی مورد توجه قرارگرفته است».
عدالتی با اشاره به موضوع استعلامات بسیار برای شروع فعالیت واحدهای تولیدی که انگیزه سرمایه‌گذاران را از بین می‌برد، خاطرنشان‌کرد:«چندین سال است برای رفع این مانع بزرگ بر سر راه سرمایه‌گذاران تلاش می‌کنیم و هیات مقررات‌زدایی نیز تشکیل شده اما برخی دستگاه‌های اجرایی با این هیات همکاری ندارند در حالی که انتظار داریم در این خصوص فعال باشند».
وی در زمینه حوزه پشتیبانی نیز افزود:«با توجه به پتانسیل قانون بودجه سال 1400 ردیف‌های اثرگذار مالی در پشتیبانی از تولید تدارک دیده شده که تسهیلات نظام بانکی نیز به آن اضافه می‌شود».
معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران ابراز امیدواری کرد با قوانین اتخاذ شده در خصوص دریافت مالیات برای خانه‌های خالی و خودروهای لوکس که در این سالها سبب حبس سرمایه‌ها شده بود، این سرمایه‌ها به سوی تولید جریان یابد».
 
 
https://thmporg.ir/vdch.knmt23nxkftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما