انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
نخستین جلسه گروه‌کاری کاربران نقشه و اطلاعات مکانی استان تهران به ریاست رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران و دبیری معاونت آمار و اطلاعات سازمان به صورت وبینار تشکیل شد.
برگزاری نخستین جلسه گروه‌کاری کاربران نقشه و اطلاعات مکانی استان
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، مسعود شفیعی در این جلسه وبینار گفت:«تشکیل این گروه‌کاری ذیل کارگروه زیربنایی توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط‌‌‌زیست با تصویب در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان انجام شده است».
وی با اشاره به تاخیر در تشکیل این گروه‌کاری در استان تهران خاطرنشان‌کرد:«در حوزه برنامه‌ریزی به اطلاعات مکانی و نقشه نیاز حیاتی وجود دارد و در حوزه نقشه با دو نوع اطلاعات مواجه هستیم که در سری‌های زمانی و داده‌های توصیفی و داده‌های مکانی تعریف می‌شود و از آنجا که بیش از 98 درصد اطلاعات پایه مکانی دارد، بدون برچسب مکانی فاقد ارزش و اعتبار است».
به گفته شفیعی اطلاعات زمانی کارآمد است که پایه مکانی داشته باشد و الصاق برچسب مکانی به اطلاعات در تصمیم‌گیری اثر‌بخش‌تر است و همچنین از ظرفیت سازمان نقشه‌برداری کشور در این زمینه باید حداکثر استفاده شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران ادامه داد:«بسیاری از دستگاه‌ها تولید‌کننده و استفاده‌کننده از اطلاعات این گروه‌کاری‌اند و انتظار داریم در این امر مشارکت جدی کنند چراکه تصمیمات
این گروه‌کاری با تصویب در کارگروه و شورای برنامه‌ریزی و توسعه قابلیت اجرایی پیدا می‌کند».
شفیعی با تاکید بر پرهیز از موازی‌کاری گفت:«با مشارکت همه دستگاه‌های ذیربط و اجماع در تصمیمات فرصتی برای سرعت بخشیدن به اقدامات مورد نیاز در این حوزه ایجاد می‌شود».
وی افزود:«در کنار سایر فعالیت‌ها در دستگاه‌ها باید به این حوزه به عنوان مکملی برای اجرای دقیق برنامه‌ها نگاه کنیم و از لحاظ تخصصی و کارشناسی این حوزه را غنا بخشیم».
شفیعی با تاکید بر نقش مهم برخی دستگاه‌های محوری در این حوزه خاطرنشان‌کرد:«این دستگاه‌ها باید فعال‌تر عمل کنند و با ارائه پیشنهاد و مشارکت کامل در جلسات حضور یابند».
وی با اشاره به لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های کارشناسی صنفی در این حوزه ادامه داد:«با دعوت از کارشناسان شرکت‌های ذیصلاح از آنجا که عمده فعالیت‌های ما در حوزه نظام فنی و اجرایی است، می توان دید جامعی نسبت به این حوزه به‌دست آورد».
شفیعی با بیان اینکه زیرساخت اطلاعات مکانی (SDI) فراداده است، افزود:«در این حوزه که از اولویت‌ها است باید در حوزه اجرا گام‌های عینی برداریم و اطلاعات دستگاه‌ها احصا شود تا مبتنی بر اطلاعات، برنامه‌ریزی انجام شود».
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران یکی از اولویت‌های این گروه‌کاری را در حوزه آموزش دانست و گفت:«در این حوزه موضوع آموزش و یادگیری در دستگاه‌های اجرایی و فرهنگ استفاده از نقشه و اطلاعات مکانی باید ارتقا یابد».
    
 
    
 
https://thmporg.ir/vdcb.gbsurhbf5iupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما