انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
هشتمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران، هفدهم دیماه به ریاست «علیرضا فخاری» استاندار تهران، دبیری «علاءالدین ازوجی» رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران و با حضور معاونین استاندار و مدیران کل دستگاه های اجرایی استان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، «علیرضا فخاری» استاندار تهران در این نشست، با اشاره به سالروز کشف حجاب توسط رضاخان اظهار داشت: هفدهم دی ماه، نقطه عطفی در تاریخ ایران است؛ زیرا نگاه ها به موضوع حجاب و عفاف تغییر کرد و مقاومت ستودنی مردم متدین ایران در برابر این اقدام ننگین در تاریخ ثبت شد.
وی افزود: کشف حجاب، کشف عفت عمو‌می است و آنچه ‌مهم به نظر می رسد، رعایت «عفت اجتماعی» است که اختصاص به جنسبت خاصی ندارد.
استاندار تهران یادآور شد: هفدهم دیماه، یادآور روزی است که مردان و زنان غیرتمند ایرانی تلاش کردند تا ذره ای از عظمت عفت از پیکره جامعه کاسته نشود و همه ما باید از این ایثار و از خودگذشتگی درس بگیریم.
«علیرضا فخاری» در خصوص دستور جلسه با موضوع توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی اظهار داشت: «مزیت بخشی» و «منزلت بخشی» به عنوان دو عامل مهم تجدید حیات روستا به شمار می رود و در واقع روستایی که مزیت و توانایی ویژه ای ندارد، از منزلت لازم نیز برخوردار نیست.
وی با اشاره به اینکه متاسفانه هر روز شاهد نابودی فضا و بافت روستایی هستیم و به دلیل کم برخورداری و یا نبود اشتغال، مهاجرت های زیادی به شهرها شده و یا سکونت گاه های غیر رسمی در حریم شهرها شکل گرفته است که باید با برنامه ریزی و راه حل فوری، این شرایط به خوبی مدیریت شود.
وی اجرای طرح «بازآفرینی روستایی دارایی مبنا» در روستاهای استان تهران را ضروری خواند و افزود: شهرستان ورامین به عنوان نمونه مطالعاتی این طرح انتخاب شده و به مدل اجرایی روستاهای استان تهران تبدیل خواهد شد.
«علاءالدین ازوجی» رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران نیز در این نشست گفت: نابودی حیات روستایی در منطقه پیرامومی مادر شهر تهران و جابجایی جمعیت شهری و روستایی، آمایش سرزمین را دستخوش تغییرات نامطلوبی کرده که آینده استان تهران را با بحران روبرو خواهد کرد.
وی «نوزایی حیات روستایی» در قالب پهنه های توسعه از قبیل: پایه نظری توسعه روستایی، هویت، تحلیل و آینده نگاری را به عنوان ساز و کار سند توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی بیان کرد و افزود: یکپارچه‏سازی، سیاستگذاری و مدیریت توسعه روستایی در قانون برنامه ششم تصریح شده و بازآفرینی روستایی بر اساس «دارایی مبنا»، از تجربیات مفید استان تهران در حوزه توسعه روستایی و رفاه روستانشینان خواهد بود.
گفتنی است در این نشست، اقدامات و مصوبات سفر ریاست جمهوری به شهرستان های استان تهران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
https://thmporg.ir/vdcg.y93rak9wupr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما