انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
«حشمت الله سلیمانی» معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در گفت و گو با اخبار شبکه تهران گفت: سالیانه حدود ۲۵۰ هزار نفر از استان های مختلف به سایر مناطق کشور مهاجرت می کنند که بخش زیادی از این مهاجرت به شهرستان های جنوب غرب استان تهران صورت می گیرد.
مقصد بیشترین مهاجرت، شهرستان های غرب استان تهران است
 
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، وی با اشاره به میزان تراکم بالای جمعیت در جنوب غرب استان تهران اظهار داشت: شهرستان های اسلامشهر، بهارستان، رباط کریم، شهریار، قدس و ملارد، 6/13 درصد از کل مساحت استان تهران را به خود اختصاص داده و در این بین، شهرستان بهارستان نیز بیشترین تراکم جمعیت را در بین شهرستان های کشور دارد.
وی اضافه کرد: با ابلاغ سند آمایش استان تهران در افق سال 1425، از ابتدای سال 1400 موضوع مهاجرت و جمعیت در دستور کار برنامه ریزیان قرار گرفته و مقرر شده است که در برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت، میزان مهاجرت به مقصد استان تهران، به طور چشمگیری کاسته شود.
معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران تاکید کرد: هم اکنون بر اساس سند آمایش استان، امکان بارگذاری جمعیتی جدید صرفاً در شهرستان فیروزکوه و شهرهای پردیس و پرند وجود دارد و سایر شهرهای استان تهران به دلایل مشکلات زیرساختی به ویژه در حوزه آب، گنجایش جمعیت بیشتری را ندارند.
«حشمت الله سلیمانی» یادآور شد: تاکنون شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران به کمک کمیته های برنامه ریزی شهرستان ها، برای شهرهای پرجمعیت و اولویت دار، گام های اساسی برای رفع مشکلات و ایجاد و توسعه زیرساخت ها برداشته و ان شاالله بر اساس اسناد بالادستی موجود در استان تهران در افق بلند مدت (1425) بتواند به وظایف قانونی خود عمل کند.
https://thmporg.ir/vdcj.hemfuqetysfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما