انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
آیت الله رئیسی رییس جمهور در جمع مردم ورامین، قرچک و پیشوا گفت: طرح ایجاد استان جدید در شرق و غرب استان تهران در دست بررسی است.
رییس جمهور: طرح ایجاد استان جدید در غرب و شرق تهران در دست بررسی است
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، آیت الله رئیسی رئیس جمهور در جمع مردم ورامین، قرچک و پیشوا در سالروز انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: رای مردم در انتخابات ۲۸ خرداد، رای به اجرای عدالت بود و آنچه مردم از ما خواستند مبارزه با فقر و فساد و تبعیض بود که به این عهد خود با مردم وفادار هستیم. 
وی افزود: مردم پای صندوق های رأی اعلام نظر کردند و در شرایطی پای صندوق های رأی آمدند که شرایط سخت کرونایی بود و بصیرت و هوشیاری مردم دشمن را ناکام گذاشت، آن روزها در حالی انتخابات انجام شد که ۷۰۰ خانواده به خاطر کرونا روزانه داغدار می شدند.
 
وی اظهار داشت: ترجیح دادم سالروز انتخابات ریاست جمهوری را به جای سالن اجلاس سران و شرکت در مراسم های شکلی، در جمع مردم و در کنار آنها باشم و به طرح های نیمه تمام و مشکلات آنها رسیدگی کنم. 
وی ادامه داد: مشکلات کسری ۴۸۰ هزار میلیارد تومانی با کمک مردم در سال ۱۴۰۰ جبران شد و این سال با موفقیت بدون استفاده از قرض از بانک مرکزی و چاپ پول پشت سر گذاشته شد. 
رئیس جمهور با اشاره‌ به شروع کسب و کار، دانشگاه، و مدارس در سال ۱۴۰۱ عنوان کرد: مردم در تمام صحنه ها جلودار نهضت بودند و بدون هیچ تردید از نظام حمایت کرند، ما هم موظفیم به وعده ها عمل کنیم که با مقابله با فقر، فساد و تبعیض وفادار به مردم هستیم. 
آیت الله رئیسی با اشاره به لزوم تسریع ساخت چهار میلیون مسکن برای مردم افزود: درکنار این مهم پنج میلیون خانواده نیازمند بدون پرداخت وجه بیمه شده اند که این امر ادامه خواهد داشت. 
وی با بیان اینکه عدالت آموزشی و سایر حوزه ها، اقدامات جذب نیروی انسانی اصلاح ساختار و اداری و مبارزه با فساد از برنامه های دولت است، خاطرنشان کرد: تلاش داریم با بسترهای فسادزا مبارزه کنیم و مصادیق نابرابری و بسترهای رانت خواری و فسادزا بایستی اصلاح شود. 
آیت الله رئیسی در مورد دلایل حضور در شهرستان ها گفت: مردم در این سفرها مشکلاتشان را بیان می کنند، مدیران، فرمانداران، بخشداران و وزرا باید با مردم از مردم و برای مردم باشند. 
رئیس جمهور با اشاره به اینکه مردم شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک از سال ۴۲ در یاری امام بزرگوار کفن پوش و برای یاری رساندن به حقوق حقه امام دفاع کردند گفت: مردم از اول انقلاب، در هنوگام دفاع مقدس، دفاع از حرم حضور پررنگ داشته البته مردم ورامین، پیشوا و قرچک در این عرصه خوش درخشیدند. 
رئیس جمهور تاکید کرد: به برکت انقلاب اسلامی طی ۴۰ سال گذشته در ورامین، قرچک و پیشوا کارهای زیادی انجام شده، البته با این وجود، کارهایی نیز باقی مانده، از جمله مترو که از پروژه هایی است که باید خیلی زودتر از این ها به اتمام می رسید، در پیشوا یک درمانگاه مجهز جزو ضرورت ها است، همچنین مجموعه مسکونی که به خاطر اقدامات فنی و حقوقی در قرچک معطل مانده و مردم نتوانستند از آن استفاده کنند.   
وی با اشاره به حضور در جمع مردم پیشوا گفت: این منطقه مشکلات و مزایایی دارد که باید با کمبودها و توجه به این مزایا به مشکلات رسیدگی کنیم که این امر به تمرکز در تصمیم گیری نیاز دارد
.
آیت الله رئیسی تاکید کرد:  در راستای تسریع در حل مشکلات مردم، فرمانداری ورامین ویژه می شود، همچنین بایستی از بار استان تهران بکاهیم که در این راستا در شرق و غرب تهران، ایجاد استان جدید بررسی خواهد شد. 
رئیس جمهور افزود: رشد اقتصادی هشت درصد را هدف گذاری کردیم، که سال گذشته رشد بیش از چهار درصد را تجربه کردیم در حالی که آغاز کارمان بود، رشد اقتصادی یک چهارم درصد بود ولی امروز آمار حاکی از آن از است که از چهار درصد عبور کردیم. 
آیت الله رئیسی تاکید کرد: اقدامات با حضور و همراهی مردم آغاز شده و برای رسیدن به رشد اقتصادی در شأن مردم و رفع تحریم ها و قدرتی که در دنیا بازدارندگی داشته باشد، تلاش می کنیم. 
گفتنی است سفر امروز رئیس جمهور و هیات همراه به شهرستان های قرچک، پیشوا و ورامین با حضور محسن منصوری استاندار تهران و سایر مسئولان استانی و شهرستانی انجام شد‌. 
https://thmporg.ir/vdcg.q93rak9qupr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما