انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
براي اجراي مصوبات ۱۴ سفر استاني رئيس‌جمهور، تاكنون ۴۴ هزار ميليارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده كه طبق مراحل پيشرفت مصوبات، تا پايان سال ۱۴۰۳ تخصيص پيدا مي‌كند.
اعتبار مصوبات سفرهاي استاني به ۴۴ هزار ميليارد تومان رسيد/ شفاف‌سازي فرآيند سفرهاي استاني
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران و به نقل از مركز اطلاع رساني، روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان برنامه و بودجه، با روي كار آمدن دولت سيزدهم سفرهاي استاني جان دوباره‌اي گرفت؛ البته با آغاز اين سفرها انتقادها و شايد برخي القائات سياسي و رسانه‌اي شكل گرفت كه اين سفرها آثار عملي زيادي ندارد؛ بيشتر جنبه نمادين و شعاري پيدا كرده و حتي مصوبات آن هم دفعي و غير كارشناسي است.
شايد برخي منتقدان كه به بي‌عملي مسئولان عادت كرده‌اند با فرآيند شكل‌گيري سفرهاي استاني آشنايي نداشته باشند اما خوب است مردم فهيم ايران زمين به صورت خلاصه با روند اين سفرها آشنا شوند.
روال تنظيم سفرهاي استاني رئيس‌جمهوري اينگونه است كه در ابتدا از سوي سازمان برنامه و بودجه نظرات مسئولان استان از جمله استانداري، سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان و دستگاه‌هاي اجرايي استاني در خصوص پروژه‌هاي اولويت‌دار و تأثيرگذار در سطح استان اخذ شده و سپس با برگزاري جلسه‌اي در سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان اين اولويت‌ها ارزيابي و جمع‌بندي مي‌شود.
بعد از آن در نهاد رياست جمهوري جلسه‌اي براي آن سفر با حضور مقامات كشوري و دستگاه‌هاي اصلي به رياست معاون محترم اجرايي رئيس‌جمهور شكل مي‌گيرد تا تصميمات از جوانب مختلف با حضور نمايندگان وزارت خانه‌ها و دستگاه‌ها بررسي شود.
سپس جلسه‌اي با حضور معاون اول رئيس‌جمهور و جانشين سازمان برنامه و بودجه و معاون اجرايي رئيس‌جمهور، وزيران مرتبط پروژه‌ها، استاندار و مسئولين استاني برگزار مي‌شود و جمع‌بندي نهايي مصوبات سفر صورت مي‌گيرد.
بعد از اين جلسات كارشناسي، سفر رئيس‌جمهور و بازديدها ميداني به همراه مسئولان انجام شده و دغدغه‌هاي مردم منطقه از نزديك گرفته شده و شوراي اداري استان با حضور شخص رئيس‌جمهور در محل استانداري تشكيل و تصميمات مهم گرفته مي‌شود.
مصوبات پس از پايان سفر توسط معاون اول رئيس‌جمهور به دستگاه‌هاي اجرايي ابلاغ شده و نظارت و پايش پروژه‌هاي مصوب سفر تا تحقق اهداف و حصول نتايج در سازمان برنامه و بودجه شكل مي‌گيرد.
با اين مقدمه شايد ارزش و اهميت سفرهاي استاني مشخص‌تر شود؛ از ابتداي دولت سيزدهم براي سفرهاي استاني ۱۹ جلسه در سازمان برنامه و بودجه، ۱۷ جلسه در نهاد رياست جمهوري به رياست معاون اجرايي و ۱۵ جلسه به رياست معاون اول رئيس‌جمهور تشكيل و تاكنون ۱۴ سفر استاني هم توسط رئيس‌جمهور انجام شده است.
مصوبات هر ۱۴ استان نهايي و مصوبات ۱۰ سفر استاني ابلاغ هم شده است؛‌ تاكنون در قالب سفرهاي استاني رئيس‌جمهور ۴۴ هزار ميليارد تومان تخصيص اعتبار مصوب شده كه سازمان برنامه و بودجه بايد تا پايان سال ۱۴۰۳ آن را تأمين كند.
از اين مبلغ تاكنون مبلغ هفت هزار و ۳۰۰ ميليارد تخصيص پيدا كرده و باقي‌مانده تعهدات نيز متناسب با پيشرفت عمليات اجرايي آنها در دستور كار قرار دارد.
 
https://thmporg.ir/vdcc.oqpa2bq4ola82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما