انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
شفیعی در دیدار با رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) عنوان کرد

مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) نیازمند اراده فرااستانی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران رفع مشکل تاسیسات و تجهیزات فرسوده بیمارستان امام خمینی (ره) را نیازمند اراده‌ای فرااستانی دانست.
مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) نیازمند اراده فرااستانی
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، مسعود شفیعی در دیدار با خسرو صادق‌نیت رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) با بیان این مطلب گفت :«نقش ملی بیمارستان امام خمینی (ره) که بیش از 50 درصد بیماران آن ساکن خارج از استان تهران هستند، نیازمند نگاه ملی است».
وی ادامه داد :«در این مجتمع بیمارستانی اقدامات اثرگذاری همچون ساخت مهدی کلینیک در دست انجام است که می‌تواند کمبود فضای بیمارستانی را برای چندین سال جبران کند اما باید به مسائل دیگر این بیمارستان نیز توجه ویژه داشت».
شفیعی با بیان اینکه طبق گفته رئیس مجتمع، طرح جامع بیمارستان همراه با بازتعریفی از نقش‌ها و ساختمان‌ها در این مجتمع بیمارستانی تدوین شده است، افزود :«با این اقدام می‌توان انضباط، تخصصی‌شدن و تقسیم کار را در بهترین شکل متصور شد و این مجتمع الگویی برای سایر مجتمع‌های درمانی در کشور شود».
وی با اشاره به دغدغه رئیس بیمارستان درخصوص چالش فرسودگی تاسیسات و تجهیزات این مجتمع بیمارستانی، خاطرنشان‌کرد :«مساله تاسیسات و تجهیزات مجتمع بسیار حیاتی است و نمی‌توان اولویت‌بندی خاصی برای آن قائل شد بلکه باید همزمان تمامی موارد ذکر شده ترمیم شود».
شفیعی ادامه داد :«برای ترمیم و خرید تاسیسات و تجهیزات مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) حدود 50 میلیارد تومان اعتبار لازم است که متاسفانه منابع استان اجازه تامین اعتبار چنین مبالغی را نمی‌دهد اما این موضوع حیاتی به همکاران در سازمان برنامه و بودجه کشور منعکس می‌شود تا راهکاری ارائه شود».
وی افزود :«فرهنگ‌سازی و بهره‌مندی از خیران سلامت نیز در این حوزه بسیار اثرگذار است چراکه آگاهی هموطنان از این نقصان‌ها و یاری آنان می‌تواند گره‌های بسته را بگشاید».
خسرو صادق‌نیت رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از پیشینه و تعداد تخت‌های مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) گفت :«این مجتمع بیمارستانی حدودا روزانه 12 هزار مراجعه‌کننده دارد و تعداد تخت‌های واقعی آن حدود یک‌هزار و 700 تخت است و خدمات کشوری به تمامی هموطنان در این مجتمع ارائه می‌شود».
وی با اشاره به جایگاه آموزشی این مجتمع افزود :«400 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه که همه نفرات نخست دوره‌های تخصص و فوق تخصص می‌باشند در این مجتمع مشغول به طبابت هستند و 22 مرکز تحقیقات و پژوهشکده به هموطنان خدمت‌رسانی می‌کنند».
تاسیسات فرسوده بلای جان مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره)
رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد :«بتازگی یکی از نتایج مرکز تحقیقات این مجتمع که ساخت ربات جراح است در کشور رونمایی شد و لازم به ذکر است که نمونه خارجی این ربات 6 میلیون دلار است که پژوهشگران کشور با 1.5 میلیون دلار موفق به ساخت آن شدند».
 صادق‌نیت در ادامه با اشاره به اثرگذاری این مجتمع در رفع بحران‌های کشور به‌ویژه بحران کرونا گفت: «در بحران‌های زلزله و کرونا این بیمارستان با وجود دارا بودن جایگاه فرود هلیکوپتر عملکرد بسیار موفقی داشت اما تاسیسات فرسوده و بعضا 40 تا 50 ساله موجب نگرانی مدیران مجتمع شده است».
وی ادامه داد :«برای بیماران کووید نیاز به اکسیژن با خلوص بالای 99 درصد است که تامین این درصد خلوص با بهره‌مندی از مخازن و دستگاه‌های اکسیژن‌ساز تازه نفس بهتر صورت می‌گیرد».
صادق‌نیت افزود :«طرح جامع بیمارستان برای 10 ساله آینده تدوین شده و بحث توسعه و استاندارد‌سازی ساختمان‌ها توامان مورد توجه قرار گرفته است».
وی با اشاره به اینکه ضریب اشغال تخت در بیشتر روزهای سال در این مجتمع بالای 99 درصد است، ادامه داد :«این رقم تنها یک رقم ساده آماری نیست بلکه حجم کاری و خدمت‌رسانی که در ورای این رقم وجود دارد باید مورد توجه تصمیم‌گیرندگان قرار گیرد».
 
 
  
 
https://thmporg.ir/vdcj.yeifuqeiosfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما