انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
دوره آموزشی توجیهی آشنایی با سامانه فوریت های اداری فواد ویژه کارشناسان بازرسی، ارزیابی عملکرد و منابع انسانی دستگاه های اجرایی استان تهران 14 مهرماه برگزار شد.
در ابتدای این دوره آموزشی، «محمد جوربنیان» معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در سخنانی اظهار داشت: در مسیر تحقق دولت پاسخگو و ارتقاء «رضایت مندی شهروندان»، «شفافیت» و «سرعت در رسیدگی به مطالبات مردمی»، سازمان اداری و استخدامی کشور با طراحی و راه‌اندازی «سامانه فوریت‌های اداری» (فود 128)، گامی مؤثر در جهت تسهیل ارتباط میان مردم و دستگاه‌های اجرایی برداشته است. این سامانه ابتدا بصورت آزمایشی در استان های قزوین و البرز و از ابتدای مهرماه در استان تهران راه اندازی شد.
وی افزود: موضوع رسیدگی به شکایات مردم نسبت به خدمات اداری یکی از مسائل کلیدی نظام اداری در همه کشورها است.تجریه نشان داده است روش ها و سازوکارهای مختلفی مانند سیستم های دریافت و ثبت شکایات و مرکز تماس، سامانه های آنلاین، طراحی پورتال و اپلیکشین برای ثبت شکایات و نیز دفاتر حضوری وجود دارد. استفاده از بعضی روشها در کشور ما تجربه شده است. مطالعات نشان می دهد سامانه های آنلاین رسیدگی سریع به شکایات کارآیی بیشتری دارند. وی یادآور شد: این سامانه باعث بهبود کیفیت خدمات و فرآیندها می شود. در واقع شکایات می توانند نقاط ضعف، خطاها و نواقص خدمات را آشکار کنند.با شناسایی مشکلات و رفع آنها کیفیت خدمات بالا می رود. خطاهای دستگاه های اجرایی را شناسایی و به بهبود فرآیند ها کمک شایانی خواهد کرد.
وی، جلوگیری از فساد و سوء استفاده ها، افزایش رضایت و اعتماد مردم، حفظ کرامت و حقوق شهروندی، ارزیابی عملکرد کارمندان و همچنین پاسخگویی سریع و مسولیت پذیری را از جمله اهداف و ویژگی های سامانه فواد 128 بیان کرد و افزود: تحقق این اهداف مستلزم همکاری و مشارکت همه دستگاه های اجرایی استان بخصوص واحدهای بازرسی و ارزیابی عملکرد دستگاه ها در اجرا و پیاده سازی این سامانه است و همه باید در اطلاع رسانی، آموزش و آگاه سازی مردم نقش آفرینی کنند.
در ادامه «کامل داودی» رئیس مرکز بازرسی، نظارت بر خدمات عمومی و فوریت های اداری سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: استان تهران به عنوان سومین استان کشور از اول مهر ماه سالجاری به سامانه فوریت های اداری (فؤاد 128) متصل شد.
وی با تبیین دلایل نارضایتی مراجعان از نظام اداری کشور افزود: تأسیس مرکز فوریت های اداری، یک گام مهم در راستای پاسخگویی فوری در نظام اداری، اعتماد عمومی، رفع مشکلات و ارائه خدمات مطلوب به مردم است.
وی با اشاره به اینکه ۴۶۰۰ خدمت از طریق دستگاه های اجرایی به مردم ارائه می شود، افزود: سامانه فواد ۱۲۸ فقط نحوه ارایه خدمت را پایش می کنند و صرفا به شاخص های هفتگانه که پیش نیاز ارایه خدمات با کیفیت به مردم است، می پردازد.
وی یادآور شد: با وجود قوانین و مقرراتی که برای رضایت ارباب رجوع دستگاه ها مصوب شده است، هنوز 75 درصد مراجعین از کیفیت خدمت ارائه شده رضایت ندارند و این عامل موجب شد که سامانه فواد 128 ایجاد شود.
داودی افزود: این طرح در استان های قزوین، البرز و تهران اجرایی شده و پس از دریافت بازخورد و رفع نقایص، این سامانه به کل کشور خدمات ارائه خواهد داد..
رئیس مرکز بازرسی، نظارت بر خدمات عمومی و فوریت های اداری سازمان اداری و استخدامی کشور افزود: در چند ماهه اخیر بیش از یک هزار  شکایت در سامانه فواد 128 ثبت شده و کارنامه عملکرد کل دستگاه های اجرایی در فصل تابستان نیز صادر شده است
گفتنی است، سامانه فوریت های اداری در استان  تهران در چارچوب برنامه اصلاح نظام اداری دولت چهاردهم از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور و مصوبه شورای عالی اداری و در اجرای بند چهارم از اقدامات ذیل محور توسعه دولت هوشمند، راه اندازی شده است.
 
https://thmporg.ir/vdcd.j052yt0xka26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما