انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران:

«اشتغال با کیفیت» محصول بازار «مهارت» است

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران با اشاره به این که «اشتغال با کیفیت» محصول بازار «مهارت» است، گفت: راه حل مشکل اشتغال و مهارت آفرینی، ارائه صِرف تسهیلات بانکی نیست و باید در قالب اکوسیستم منسجم و یکپارچه، راهبری شود.


به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، «علاءالدین ازوجی» سیزدهم آذرماه در چهارمین نشست تخصصی ملی مهارت‎آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح، ضمن تبیین ظرفیت‏ها و جهت‎گیری اشتغال‎پذیری در نظام وظیفه به تحولات بنیادی اشتغال، وظایف، مهارتها و صلاحیت ها در «جهان رو به تغییر» پرداخت.
وی یادآور شد: متاسفانه، نظام آموزشی موجود کشور از تحصیلات پایه، متوسطه و عالی، ارتباط مناسبی با مؤلفه‏های اشتغال‏پذیری و بازار کار ندارد که اکنون شاهد وجود مشکلاتی در حوزه‎های افزایش بیکاری دانش‎آموختگان و عدم تغییری جدی در حوزه بهره‎وری و رفاه هستیم.
وی ادامه داد: در نوع مواجهه سرمایه انسانی و نظام وظیفه موضوعاتی مانند شکاف مهارتها، افزایش بی رویه تعداد دانش آموختگان، کمبود تقاضای کالا و خدمات و کاهش جذابیت کار و فعالیت، مطرح می شود که در اقتصاد ایران باید به آن ها توجه ویژه ای صورت گیرد تا سیاست‎گذاری لازم در این راستا تدوین شود. لذا در سیاست‎گذاری کلان حوزه اشتغال، موضوع کلیدی «اشتغال پذیری» می تواند نقش موثری در بهبود وضعیت بازار کار ایفا کند و این موضوع در جهت گیری برنامه هفتم توسعه کشور مورد توجه دولت خواهد بود.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در ادامه به ارائه یک مدل منطقی مهارت آموزی در نظام وظیفه عمومی که شامل توسعه مهارت های مناسب و تقویت توانمندی کسب و کار در بخش های اقتصادی، بهره وری و رقابت در بازار پرداخت و تاکید کرد: اشتغال یک دستاورد است و خروجی اصلی توسعه اقتصادی، ایجاد مهارت، کارآفرینی و توسعه کسب و کار خواهد بود. با توجه به برآوردهای انجام شده، تقویت نظام مهارتی در نظام وظیفه برای مقاطع تحصیلی فوق دیپلم و پایین تر می تواند زمینه را برای اشتغال آنان فراهم سازد و حتی نیاز برخی از واحد های اقتصادی به این نوع مهارت ها، مرتفع خواهد شد.
«ازوجی» در رابطه با نیازهای بازار کار و مهارت‏های سربازان نظام وظیفه، مهارت شناختی، مهارت نرم و مهارت سخت را کلید موفقیت در بازار کار این قشر برشمرد که در اجرای طرح مهارت آموزی سربازان باید مدنظر قرار گیرد.
 
https://thmporg.ir/vdch.mn-t23nxiftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما