انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، یازدهم خرداد در کمیته برنامه ریزی شهرستان اسلامشهر گفت: حوزه اشتغال استان تهران به سمت «دانش بنیان» و «فناوری پایه» حرکت می کند و اسلامشهر نیز باید سهم خود در این میان را حفظ کند.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، «علاءالدین ازوجی» اظهار داشت: شهرستان اسلامشهر، ظرفیت زیادی در حوزه اشتغال و درآمدزایی دارد که با آموزش و توسعه می توان آینده اشتعال جوانان این شهرستان را تامین کرد.
وی افزود: درآمد اصلی اسلامشهر از کشاورزی، صنعت و حمل و نقل است و این ظرفیت در تقسیم کار ملی نیز تعریف شده است.
وی با اشاره به اینکه تکمیل بیمارستان و احداث مترو، تکمیل شبکه آب و فاضلاب و تقویت زیرساخت های آموزشی و فرهنگی از مهمترین درخواست مردم اسلامشهر است، یادآور شد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی، تقویت زیرساخت های لازم را دنبال می کند و برنامه ریزی ویژه ای برای این منظور انجام شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران اشاره کرد: 1400 پروژه از سال های گذشته در ۱۶ شهرستان استان وجود دارد که بالغ بر ۴۵۰ مورد آن نیمه تمام است و با اجرایی شدن مصوبات سفر ریاست محترم جمهوری، بخش عمده ای از این طرح ها به اتمام می رسد.
«ازوجی» خاطر نشان کرد: در شرایط دشواری که منابع و اعتبارات لازم برای تکمیل و ساخت طرح های عمرانی استان تهران تامین شده، مردم انتظار دارند که هر چه سریعتر شاهد بهره برداری از پروژه ها باشند  و سازمان مدیریت، علاوه بر وظیفه تامین و تخصیص اعتبار، کار نظارت بر هزینه ها را تا حصول نتیجه بر عهده خواهد داشت.
«حسین حبیبی» فرماندار شهرستان اسلامشهر نیز گفت: شهرستان اسلامشهر پویا، فعال و روز به روز با ایده های جدید، پیش می رود و دشواری های نیز با هماهنگی و وحدت برطرف خواهد شد.
وی اظهار داشت: اسلامشهر، علیرغم برخورداری های موجود، محرومیت های خاص خود را دارد و با این وسعت و جمعیت، خواستار نگاه ویژه ای است تا در برخی حوزه ها، سرآمد کشور شود.
وی با اشاره به اینکه برخی ظرفیت های اسلامشهر در سطح جهانی مطرح است، تاکید کرد: باید با برنامه ریزی و حمایت، این ظرفیت را حفظ کرد.
وی گفت: ظرفیت کار و اشتغال شهرستان قادر است که با آورده ای هرچند اندک، صدها برابر بهره وری ایجاد کند.
«حشمت الله سلیمانی» معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران نیز در این نشست گفت: در انتهای سال گذشته،  ۷۳ درصد اعتبارات مربوط به طرح های شهرستان اسلامشهر، تخصیص داده شد.
وی اضافه کرد: شهرستان اسلامشهر دارای قابلیت های فراوانی است و این ظرفیت ها در اسناد آمایش سرزمین و توسعه شهرستان در نظر قرار می گیرد.
وی با اشاره به اینکه فضاهای شاخص شهرستان اسلامشهر در مقایسه با متوسط استان وضعیت مطلوبی ندارد ولی در مقایسه کشوری وضعیت مناسبی دارد، خاطر نشان کرد: از کمیته برنامه ریزی شهرستان انتظار داریم که پروژه های نیمه تمام با درصد پیشرفت بالا را در اولویت بهره برداری قرار دهند.
وی افزود: بیمارستان نیمه کاره اسلامشهر با اعتبار پیش بینی شده آماده  بهره برداری خواهد شد.
«پرویز قوامی نژاد»، مدیر نظام فنی و اجرایی  سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران نیز از مدیران شهرستانی خواست تا به متون دستورالعمل ها تسلط و به محل تامین و نحوه تخصیص اعتبارات اشراف کافی داشته باشند.
وی افزود: توجه به دستورالعمل های ابلاغی و آشنایی با قوانین موجود به تصمیمات مطلوب منتج می شود.
«قوامی نژاد» خاطر نشان کرد: از روسای ادارات شهرستانش انتظار می رود تا وضعیت موجود را بررسی و هدفگذاری مورد نظر را ترسیم کنند و سطح انتظارات مجموعه شهرستان نیز با میزان امکانات موجود برابری داشته باشد.
در این نشست همچنین موضوعات و مشکلات مسکن و شهرسازی، آب و فاضلاب شهری و روستایی، نیروی انتظامی، محیط زیست، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد، ورزش و جوانان، شبکه برق و گاز رسانی، بهداشت و درمان، بهزیستی، حمل و نقل، راه های روستایی، جهاد و کشاورزی، صنعت و تجارت مطرح  و بررسی شد.
 
https://thmporg.ir/vdci.qaqct1auwbc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما