انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
نخستین نشست کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان تهران، دهم خرداد در استانداری تهران برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، قدرت اله شفیقی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری تهران در سخنانی اظهار داشت: فرمان رهبری برای تحقق شعار سال، ایجاب می کند که به موضوع دانش بنیان که مقدمه آن پرداختن به حوزه پژوهش است، توجه بیشتری صورت گیرد.
وی افزود: پژوهش های کاربردی می تواند آینده محور، میان مدت و یا مساله محور باشد و انتخاب، اولویت بندی و سیاستگذاری نیز در این کارگروه انجام شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری تهران یاد آور شد: این کارگروه نیاز های استان تهران را احصا و پس از انجام پژوهش، پیگیر اجرای آن از طریق دستگاه ها شود.
وی اتخاذ نگاه کارشناسی و علمی بر کلیات و محتوای پژوهش ها را از جمله وظایف این کارگروه دانست و افزود: صاحبان پژوهش های برتر و یا دستگاه های ارائه دهنده پژوهش های کاربردی در پایان سال مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.
در ابتدای این نشست، «علاءالدین ازوجی» رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در سخنانی، اجرایی کردن شعار سال را محور اصلی این کارگروه دانست و افزود: موضوع دانش بنیان از مباحث کلیدی و ساختاری پیش روی توسعه است و استان تهران با حضور دانشگاه های متعدد و مراکز پژوهشی فراوان، خواستگاه اصلی فرمان مقام معظم رهبری است.
وی تسهیل اجرای تصمیمات شوراهای عالی، هماهنگی و ایجاد ارتباطات بین دستگاهی  و مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی با مراکز تولیدی و صنعتی، بررسی و ارائه راهکارهای حمایت از توسعه و ارتقای مراکز رشد، پارک های علم و فناوری و شهرک های فناوری و شرکت های دانش بنیان و کسب و کارهای نوپا، تمهید راهکارهایی برای بهره گیری از توانمندی های و ظرفیت های تخصصی سازمان ها به ویژه مراکز تحقیقاتی و پژوهشی در جهت رفع نیازهای پژوهشی استان و کشور را از اهداف اصلی این کارگروه بیان کرد.
گفتنی است، در کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان تهران شرح وظایف  اعضای کارگروه و ارایه گزارش عملکرد طرحهای پژوهشی دستگاه های اجرایی استان در سال ۱۴۰۰، تبیین دستورالعمل اجرایی بند (ه) تبصره (۹) قانون بودجه و  ا‌ولویت های پژوهشی سال ۱۴۰۱  مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
https://thmporg.ir/vdcf.vdviw6dx0giaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما