انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران

توسعه زیر ساخت های کشور وابسته به «داده های مکانی» است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در نشست گروه کاری نقشه و اطلاعات مکانی گفت: آنچه امروزه در دنیا برای تصمیم گیری و تصمیم سازی استفاده می شود، بهره برداری از داده هاست و داده های ثبتی به لحاظ «عینیت» نسبت به داده های آماری از اهمیت بالایی برخوردار است و اخیرا این موضوع، نگاه سیاستگذاران را تغییر داده است.
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، دکتر «علاءالدین ازوجی» اظهار داشت: از گذشته دور تاکنون، هیچ تصمیم منطقی و موثری گرفته نشده مگر اینکه از داده های دقیق استفاده شده و این، اهمیت موضوع را می رساند.
وی یادآور شد: در تنظیم برنامه هفتم توسعه به موضوع آمایش سرزمین توجه ویژه ای شده تا تعارض محیط و انسان به حداقل برسد و در این میان وجود داده های مکانی و ثبتی با اهمیت می شود.
«ازوجی» افزود: توسعه زیر ساخت های کشور وابسته به داده های مکانی است و بارگذاری داده ها در سامانه های مربوطه، خطای کار را به حداقل رسانده و بهره وری و تاثیرگذاری را ارتقا می دهد.
وی گفت: تولید داده های دارای ارزش مکانی، زمانی اهمیت پیدا می کند که در چرخه تدوین، اجرا و نظارت، خللی ایجاد نشود.
وی با اشاره به اینکه استان تهران از نظر آب و خاک، دچار محدودیت است یادآور شد: رویکرد تصمیم‌گیران در حوزه های مختلف باید از «منابع محور» به «دانش بنیان محور» تبدیل شود تا منابع طبیعی به خطر نیفتد.
مسعود افشین معاون اطلاعات و آمار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران نیز در ابتدای این نشست گفت: نخستین جلسه گروه کاری نقشه و اطلاعات مکانی در سال جدید به همراه ارائه عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان تهران با هدف بررسی زیر ساخت داده های مکانی برگزار شد.
وی افزود: مدیریت، برنامه ریزی و اجرای مطالعات و بررسی های علمي – پژوهشي و تطبیقی به منظور انجام عملیات تهیه و بهنگام سازي اطلسها، نقشه‌های موضوعی، اطلاعات مكاني و شاخص‌هاي مربوطه به منظور ارتقاء، توسعه و پوشش خلاء های اطلاعاتی مورد نیاز در حوزه های تخصصي نقشه و اطلاعات مكاني (زمینی، آبها و مناطق آبي) از جمله وظایف این گروه کاری است.
https://thmporg.ir/vdch.mn-t23nvmftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما