انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران:

مقاصد گردشگری، بافت فرهنگی و هویتی خود را حفظ کنند

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، ششم اردیبهشت در جمع اعضای ستاد گردشگری شهرستان فیروزکوه گفت: ۱۴۸ اثر تاریخی و اسلامی دارای ارزش ملی و درآمدی در فیروزکوه قرار دارد که با حمایت بخش خصوصی می تواند به مقصد مهم گردشگری کشور تبدیل شود.
 
 
 
علاءالدین ازوجی افزود: در روستاهای هدف گردشگری باید نقش فرهنگی، آمایشی و هویت روستا حفظ شده و زیرساخت های غیر ضرور ایجاد نشود.
وی اضافه کرد: مقاصد گردشگری نباید در جهتی قرار گیرند که به فرهنگ، منابع طبیعی و محیط زیست آسیب رساند.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: شهرستان فیروزکوه این ظرفیت را دارد تا از محل تردد مسافر  به مقصد گردشگری تبدیل شود و با حفظ و تقویت بافت بومی، درآمد پایدار و تاب آور کسب کند.
سید احمد رسولی نژاد نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: زیرساخت جاذبه های فیروزکوه، جوابگوی گردشگران نیست و توسعه گردشگری و حل مشکلات روستاهایی که سالها میزبان گردشگرانی از سراسر  ایران بوده اند، ضروری است.
حجت الاسلام حسن حیدری امام جمعه فیروزکوه نیز در سخنانی با اشاره به لزوم ایجاد کارگروه ویژه گردشگری، اجرای برنامه های کوتاه و بلند مدت برای رفع نیازهای گردشگران و رفاه ساکنان روستاها را خواستار شد.
ابوالقاسم مهری فرماندار شهرستان فیروزکوه هم، حفظ میراث فرهنگی و تقویت موضوع گردشگری را از مهمترین مسایل این شهرستان بیان کرد و افزود:  چندین سال است که گردشگران برای استفاده از  طبیعت فیروزکوه به این شهرستان سفر می‌کنند ولی میزان زیر ساخت ها، افزایش محسوسی نداشته است که باید با برنامه مطالعاتی کوتاه و بلند مدت به این معضلات رسیدگی شود.
گفتنی است، در این نشست مدیران کل راهداری، محیط زیست، میراث فرهنگی و گردشگری، بنیاد مسکن و منابع طبیعی استان تهران حضور داشتند.
https://thmporg.ir/vdcb.8b0urhbgfiupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما