در مسیر تحقق دولت پاسخگو و ارتقاء، «رضایتمندی شهروندان»، «شفافیت» و «سرعت در رسیدگی به مطالبات مردمی» از اهمیت ویژهای برخوردار است. در همین راستا، سازمان اداری و استخدامی کشور با طراحی و راهاندازی سامانه فوریتهای اداری» (فود ۱۲۸)، گامی مؤثر در جهت تسهیل ارتباط میان مردم و دستگاههای اجرایی برداشته است؛ سامانهای که با هدف شناسایی، پیگیری و حل سریع مشکلات اربابرجوع، به بستری هوشمند برای پاسخگویی و نظارت تبدیل شده است.
برای بررسی ابعاد مختلف این سامانه، از جمله اهداف راهاندازی، نحوه عملکرد، چالشها و دستاوردهای آن، گفتوگویی با آقای محمد جوربنیان، معاون محترم توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامهریزی استان تهران انجام شده که از نظر می گذرد.