انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۱
plusresetminus
آیین ارسال تجهیزات هنرستان‌های شهر و شهرستان‌های استان تهران در سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و تجلیل از هنرجویان برتر برگزار شد.

 «علاءالدین ازوجی» رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در این مراسم گفت: ارتباط بازار کار با مدارس می تواند جایگزین ارتباط صنعت با دانشگاه رود، چرا که باید شرایطی فراهم شود تا دانش‌آموزان هم به راحتی وارد بازار کار شوند.
 وی افزود: در لایحه بودجه سال 1402، به موضوع سیاست‌های فعال باز کار پرداخته شده است تا دانش آموزان وارد عرصه اجتماع شوند و در حوزه اشتغال نیز نقش آفرینی کنند.
 ازوجی یادآور شد: در آینده نزدیک، بازار کار مشاغل تهران به سمت کسب و کارهای نوین پیش خواهد رفت و اشتغال دیجیتال محور جایگزین کسب و کار های سنتی می شود.
مجید عبدالهی معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور نیز گفت: مجموعه خیرین همواره شریک آموزش و پرورش در پیشبرد اهداف بودند، امیدواریم شاهد حضور این افراد نیک اندیش در عرصه تجهیزات هم باشیم.
وی افزود: در کنار مفهوم دانایی، توانایی وجود دارد و به معنای این است که علم را به منصه ظهور برسانیم تا به محیط کسب و کار به عنوان پایه اصلی توسعه برسیم.
عبداللهی با بیان اینکه کلیدی‌ترین محورهای بیانات مقام معظم رهبری در حوزه دانش آموزی، مهارت محوری است، یادآور شد: محصول بازنگری‌های آموزشی باید به سمت مهارت محوری پیش رود.
امیر علیجانی معاون آموزش متوسطه شهر تهران همچنین در این آیین اظهار کرد: در هنرستان‌ها مثلث دانش آموز، نیروی انسانی و فضا و تجهیزات داریم، براساس برنامه ششم توسعه تعداد دانش آموزان فنی و حرفه‌ای و کاردانش باید به ۵۰ درصد می رسیدند؛ هر چند که این امر محقق نشد اما در راستای توسعه متوازن با همت مناطق و همکاران تلاش شده تا یک گام به هدف نزدیک شویم.
 وی افزود: دانش آموزان در هنرستان‌ها از کمبود تجهیزات گله مند بودند، بنابراین باید پس از ایجاد علاقه‌مندی، فضا و تجهیزات لازم برای تحصیل آنان فراهم شود.
 
https://thmporg.ir/vdcg.x93rak9wtpr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما