انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
سامانه جامع اطلاعات و آمار استان تهران، ششم شهریور ماه به مناسبت هفته دولت رونمایی شد.
«جواد حسین زاده» رئیس مرکز آمار ایران در مراسم رونمایی از این سامانه اظهار داشت: سامانه های آماری با هدف یکپارچه سازی آمار و اطلاعات و اتخاذ تصمیم گیری مناست ایجاد شده است.
وی افزود: قانون اهداف و تشکیل مرکز آمار مربوط به سال 1353 است و با توجه به نقش اطلاعات در همه ارکان نظام آماری و تعیین تکلیف وظیفه دستگاه ها در این زمینه، لایحه ای تدوین و پس از تصویب در دولت و مجلس شورای اسلامی، اجرایی خواهد شد.
وی افزود: در برخی حوزه ها، فهرست آمار رسمی وجود نداشت ولی اکنون برای ۵۰۰ شاخص، آمار دقیق وجود دارد و تولید کننده آمار و تقسیم کار ملی نیز در این فهرست مشخص شده است.
وی خاطر نشان کرد: این فهرست پویا و قابلیت بروز آوری دارد و از طریق شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز ابلاغ می شود.
رئیس مرکز آمار ایران با اشاره به اینکه شیوه های تولید آمار از «سنتی» به شیوه «ثبتی مبنا» تغییر کرده است یادآور شد: مرکز آمار ایران، فرصت تبدیل اطلاعات به دانش به عنوان یکی از موضوعات مهم دنیای اطلاعات را ایجاد کرده است و ایجاد نظام جامع ثبت های آماری ایران را دنبال می کند. در این نظام از ریز داده های آماری استفاده می شود.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران نیز در این برنامه گفت: وجود آمار دقیق در تمامی حوزه‌ها، لازمه تصمیم گیری و تصمیم سازی مسئولان در برنامه ریزی کشور است.
«علاءالدین ازوجی» افزود: بهینه سازی نظام آماری یکپارچه، جمع آوری آمار استاندارد، دسترسی آسان و سریع به آمار و جلوگیری از موازی کاری از اهداف ایجاد سامانه جامع آمار و اطلاعات است و این سامانه پاسخگوی نظام آماری و برنامه ریزی خواهد بود.
وی افزود: در آینده نزدیک، سامانه جامع اطلاعات و آمار در اختیار همگان خواهد بود تا اطلاعات آن در حوزه های کارشناسی و پژوهشی مورد بهره برداری قرار گیرد.
وی خاطر نشان کرد: بخشی از خروجی اطلاعات این سامانه، علاوه بر بهره مندی مسئولان در امر تصمیم گیری، در تدوین برنامه هفتم توسعه نیز کمک خواهد کرد.
«مسعود افشین» معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران نیز در سخنانی، اهداف این سامانه را جمع آوری آنلاین آمار و اطلاعات از مراکز مختلف تولید کننده آمار دانست و افزود: ایجاد پایگاه اطلاعاتی کامل و متن محور، مدیریت اطلاعات به صورت اساسی و قلم محور، انتشار آمار، تهیه گزارشات و داشبوردهای مدیریتی از ویژگی های این سامانه است.
وی افزود: در این سامانه، دسترسی به سالنامه های آماری، نتایج سرشماری های نشریات شاخص های فصلی در سال های مختلف و دسترسی یکپارچه به سالنامه آماری دستگاه های اجرایی فراهم شده است.
https://thmporg.ir/vdcd.x092yt0xxa26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما