انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
رئیس گروه حسابهای منطقه ای و محاسبات قیمت معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: بر اساس آخرین گزارش منتشر شده حسابهای منطقه‌ای، استان تهران ۲۶ درصد از حجم اقتصاد کشور را به خود اختصاص داده است.
ترسیم «نقشه اقتصادی» استان توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
«علی میرابی» با اشاره به آخرین گزارش حسابهای منطقه ای که در سال 1399 انتشار یافته است، افزود: در اقتصاد استان تهران، بخش خدمات 81 درصد، صنعت و معدن 17 درصد و کشاورزی 2 درصد را بخود اختصاص داده است.
وی افزود: در همین رابطه و به منظور ترسیم دقیق تر نقشه اقتصادی استان، تهیه حساب شهرستان مربوط به سالهای 1390 تا 1400 نیز به مدت 2 سال است که در دستور کار قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه اطلاعات مهم و کلان اقتصادی در سطح منطقه و استان تحت عنوان «حسابهای منطقه‌ای» بطور مستمر (سالانه) در مرکز آمار ایران تهیه می شود، یادآور شد: معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در این فعالیت نقش تهیه و گردآوری اطلاعات و پالایش داده ها را بر عهده دارد.
وی گفت: در این راستا گروه حسابهای منطقه‌ای، سالانه داده‌ها و اطلاعات مهم اقتصادی استان را با همکاری دستگاههای اجرایی استان و سایر نهاد و سازمانهای دولتی و عمومی جمع آوری می کند و بعد از بررسی و پالایش اولیه، اطلاعات به دست آمده را به مرکز آمار ایران ارسال می نماید.
رئیس گروه حسابهای منطقه ای و محاسبات قیمت معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران اظهار داشت: داده ها و اطلاعات استان تهران به لحاظ حجم و اثربخشی، بالاترین میزان اهمیت را در بین استانهای کشور داشته و دارد.
وی همچنین از تهیه «جداول  داده و ستانده» به عنوان یکی از جداول مهم اقتصادی نام برد که میزان اثربخشی هر بخش بر سایر بخشها را مشخص می‎کند.
وی گفت: جداول داده و ستانده آخرین بار در سال 1395 منتشر شده است و در سال گذشته به منظور تهیه جداول داده و ستانده سال 1400، معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران از طریق پرسشنامه‌های الکترونیکی، اطلاعات لازم را از دستگاههای استانی و ملی جمع آوری و پس از پردازش به مرکز آمار ایران ارسال کرد.
 
https://thmporg.ir/vdcb.9b0urhb09iupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما