انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
رئیس گروه اجرای طرحهای آماری و سرشماری معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، از اجرای ۲۸ عنوان طرح آماری ابلاغی از سوی مرکز آمار ایران توسط این گروه تا پایان سال ۱۴۰۲  خبر داد.
اجرای ۲۸ طرح آماری در استان تهران در سال ۱۴۰۲
«محمود حق پناه» افزود: از این تعداد 12 طرح به صورت ماهانه، 5 طرح فصلی، 2 طرح شش ماهه و 9 طرح به صورت پروژه ای است.
وی با اشاره به اینکه حجم  نمونه های آماری  استان تهران در تعدادی از طرح های آمارگیری سال 1402 حدود 40 درصد از نمونه های کل کشور را در بر می گیرد، افزود: در این زمینه می توان به طرح های «آمارگیری از فعالیتهای تحقیق و توسعه» با سهم 44.7 درصد و «آمارگیری از قیمت و مقدار تولیدکننده محصولات صنعتی» با سهم 39.2 درصد اشاره کرد.
وی یادآور شد: در سه طرح آماری نیز، حدود یک ششم حجم نمونه های کل کشور، مربوط به استان تهران است. این طرح ها شامل : «آمارگیری از کارگاه های صنعتی دارای ده نفر کارکن و بیشتر»، «آمارگیری جامع خدمات و بازرگانی» و «آمارگیری از قیمت و مقدار محصولات معدنی» به ترتیب با سهم 17.6 درصد، 16.5 درصد و 15.5 درصد از کل کشور هستند.
وی مشکلات موجود در اجرای طرح های آماری را «عدم تناسب تشکیلات نیروی انسانی با فعالیتهای محوله»، «عدم تناسب اعتبارات پیش بینی شده برای اجرای طرح های آماری با فعالیتهای محوله»، «عدم همکاری برخی واحدهای آماری با ماموران آمارگیر» و «عدم بهره مندی کافی دستگاه های اداری استان از آمار ثبتی مبنا» برشمرد که باعث می‌شود تا بهره گیری از ظرفیت آمار های ثبتی در طرح های آماری کارگاهی کاهش یافته و در نتیجه هزینه و زمان اجرای طرح ها بالا می رود. 
رئیس گروه اجرای طرحهای آماری و سرشماری معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران تاکید کرد: متاسفانه در برخی موارد، شاهد ضعف فرهنگ آماری جامعه و عدم اطلاع از فواید و اهمیت آمار در سیاستگذاریهای کشور هستیم. از این رو  ضروریست، برای فرهنگ سازی و آشنایی هر چه بیشتر سیاستگذاران با تاثیرگذاری و نقش آمار در توسعه کشور، اقدام لازم صورت گیرد.
 
https://thmporg.ir/vdci.3aqct1aqqbc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما