انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در آستانه «روز ملی آمار و برنامه ریزی» ضمن تبریک این روز به تمامی متولیان و دست‌اندر کاران عرصه آمار و برنامه‌ریزی کشور گفت: «استان تهران» در برخی از طرح های نمونه گیری (از لحاظ حجم نمونه) با اختلاف زیاد از سایر استان ها در رتبه نخست کشور قرار دارد.
جایگاه  نخست استان تهران در تولید آمار کشور
«مسعود افشین» افزود: جایگاه ویژه استان تهران در عرصه تولید آمار و اطلاعات کشور و نقش تعیین کننده آن در این فعالیت‌ها بر هیچ کسی پوشیده نیست. زندگی ١٧ درصد جمعیت کشور، استقرار بخش اعظم واحدهای، صنعتی، تجاری، خدماتی و بانکی و... در این استان و در نتیجه سهم بالاي استان تهران از تولید ناخالص داخلی کشور، نشان از سنگینی وظیفه در همه امور از جمله تولید آمار و اطلاعات دارد.
وی خاطر نشان کرد: معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در اجرای وظایف محوله از طرف مرکز آمار ایران و همچنین به واسطه نقشی که در تهیه و تأمین آمار مورد نیاز نظام برنامه‌ریزی استان دارد با اجرای بیش از 28 عنوان طرح آماری بصورت ماهانه، فصلی و موردی، سهم و نقش قابل توجهی در نظام آماری کشور دارد.
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران: استقرار فعالیت های اقتصادی بزرگ مقیاس، دفاتر مركزی، نمایندگی ها و فعالیت های بسیار متنوع و بعضاً منحصر بفرد در استان، موجب شده تا فعالیتهای آماری استان تهران، عمدتاً بسیار پر حجم شود. با این وجود این معاونت کوشیده است تا با انجام مطلوب وظایف خود در امور ساماندهی و نظارت بر اجرا و استخراج سرشماری های عمومی و تخصصی و آمارگیری‌های نمونه ای، جمع آوری و ساماندهی آمارهای ثبتی و ایجاد پایگاه اطلاعات آماری، تهیه سالنامه آماری، تهیه حسابهای اقتصادی، تهیه و بهنگام رسانی نقشه های آماری و ایجاد پایگاه اطلاعات مکانی، نقش موثر و مثبتی را در نظام آماری کشور ایفا نموده و ابزار لازم را برای تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری در سطح استان فراهم آورد.
وی همچنین از عموم شهروندان، صاحبان مشاغل و مدیران فعال در حوزه های اقتصادی استان که با ارائه آمار و اطلاعات صحیح در اجرای طرح‌های آماری پاسخگوی مأموران آمارگیری بوده و امکان تهیه تصویری دقیق از وضعیت اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی استان تهران و کشور را فراهم می کنند، تشکر و قدردانی کرد.
 
https://thmporg.ir/vdcg.y93rak93tpr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما