انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران:

تخصیص اعتبارات عمرانی استان تهران در سال ۱۴۰۱ بی سابقه بوده است

«علاء الدین ازوجی» رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، ۳۱ خرداد ماه با حضور در استودیو پخش زنده رادیو تهران با برنامه پل مدیریت رادیو تهران گفت و گو كرد.
تخصیص اعتبارات عمرانی استان تهران در سال ۱۴۰۱ بی سابقه بوده است

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، وی مهمترین چالش های استان تهران را آسیب های اجتماعی، مشکلات زیست محیطی، زیر ساخت های آموزشی و عمومی، آلودگی هوا، آب و فاضلاب، حمل و نقل برون شهری و حوزه سلامت و بهداشت شمرد و افزود: با توجه به جمعیت استان تهران که بیشتر ناشی از مهاجرت شکل گرفته است، زیر ساخت های لازم پاسخگوی نیاز مردم نیست و این چالش ها مبنای سیاستگذاری، برنامه ریزی و بودجه ریزی شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران با بیان اینكه از نظر شاخص ها، شهرستان های استان تهران به غیر از شهر تهران، یکی از استان های کمتر برخوردار کشور است، گفت: رویكرد ما حركت به سمت رفع و کاهش مشكلات شهرستان‌ها و فراهم كردن زیرساخت‌ برای بهبود شاخص های سلامت، آموزش، فرهنگ و اقتصاد و تسهیل كسب و كار خواهد بود.
وی با اشاره به محدودیت دسترسی خانواده های ساكن شهرستان‌های استان تهران به مراكز بهداشتی و درمانی گفت: طبق مصوبات سفر رئیس جمهور محترم، منابع ساخت و تجهیز ۱۵ بیمارستان در استان تهران تخصیص داده شد که تعدادی از این بیمارستان ها به بهره برداری رسیدند و بخش دیگری نیز، امسال و سال آینده در مدار خدمت رسانی قرار می گیرند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران با اشاره به اعتبارات استان تهران در حوزه های عمرانی و هزینه ای اظهار داشت: اعتبار سال گذشته برای تملک دارایی های سرمایه ای بالغ بر 2100 میلیارد تومان بود که 1800 میلیارد تومان آن تخصیص یافت و این رقم در بالاترین سطح تخصیص اعتبار طی سالهای گذشته محسوب می شود.
وی اتمام طرح های نیمه تمام و تکمیل پروژه های اولویت دار را از اهداف اصلی دولت سیزدهم بیان کرد تا مردم سریع‌تر از خدمات این طرح ها بهره مند شوند.
وی درباره توسعه «اقتصاد هوشمند» و «خدمات نوین» و راهكارهای سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران برای آن گفت: با توجه به اینکه زیرساخت‌های اقتصاد دانش‌بنیان از جمله وجود 50 درصد شرکت های دانش بنیان کشور، بخش عمده دانشگاه ها و فارغ التحصیلان در استان تهران قرار دارد، این استان به یكی از سه استان برتر جنوب غرب آسیا در حوزه دانش بنیان تبدیل شده است. ضمن اینكه رویكردهای كسب و کار و اقتصاد باید تغییر كند و بر اساس آمایش سرزمینی استان تهران، ارائه خدمات و توسعه صنایع و كسب و كار در حوزه دانش‌بنیان و خدمات نوین خواهد بود.
«علاءالدین ازوجی»، استان تهران را دارای چهار کارکرد اصلی بیان کرد و افزود: کارکرد ملی استانی، مقایسه استان تهران با سایر استان ها، مقایسه نظام شهری استان با سایر پایتخت های منطقه و مقایسه بین المللی از مهمترین کارکردهای استان تهران است و در واقع این استان، پیشانی سیاستگذاری کشور محسوب شده و هر رویداد توسعه ای که در استان تهران اتفاق می افتد، به کل کشور تسری می یابد و به عنوان الگویی برای سایر استان ها معرفی می شود.
https://thmporg.ir/vdcg.793rak9n3pr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما