انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
افشین خبر داد: افزایش ۸۶ درصدی قیمت زمین و خانه کلنگی در پایتخت
مسعود افشین در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با اشاره درباره نتایج بررسی های مرکز آمار ایران از اطلاعات قیمت و اجاره مسکن در پایتخت (پاییز سال 98)، اظهار کرد: بنگاه های معاملات ملكی كشور موظف هستند مشخصات كلیه معاملات خرید و فروش و اجاره را در سامانه اطلاعات مدیریت معاملات املاك و مستغلات كشور ثبت کنند.

وی افزود: در فصل پاییز 98، متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسكونی كلنگی معامله شده از طریق بنگاههای معاملات ملكی در شهر تهران 187 میلیون ریال با میانگین مساحت 245 مترمربع بوده است كه نسبت به فصل قبل 0/4 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 86/3 درصد افزایش داشته است. حداقل قیمت فروش یک متر مربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی در این فصل 25 میلیون ریال و حداکثر آن 741 میلیون ریال بوده است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران ادامه داد: متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسكونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملكی در شهر تهران را 136 میلیون ریال با میانگین مساحت 86 مترمربع و متوسط عمر بنای 11 سال بوده است كه نسبت به فصل قبل 0/6 درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال قبل44/8 درصد افزایش داشته است. حداقل و حداکثر قیمت فروش ثبت شده برای هر مترمربع زیر بنای مسکونی در فصل پاییز 1398 به ترتیب 20 و 643 میلیون ریال بوده است.

افشین اظهار کرد: متوسط مبلغ اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یك مترمربع زیربنای مسكونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملكی در شهر تهران 441 میلیون ریال با میانگین مساحت 80 مترمربع و متوسط عمر بنای 14 سال بوده است كه نسبت به فصل قبل 4/1 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 1/31 درصد افزایش داشته است. در این فصل کمترین مبلغ اجاره ثبت شده 35 میلیون ریال و بیشترین مقدار آن 2277 میلیون ریال بوده است.

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdcf.vdmiw6dxtgiaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما