انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
مراسم ویژه هفته پژوهش و فناوری به ریاست استاندار تهران و با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران و جمعی از نخبگان، پژوهشگران برتر، کارآفرینان و تولیدکنندگان برگزار شد.
حاشیه تا متن مراسم زنگ پژوهش در استان تهران/ آموزش مدیریت بحران جدی شد
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، همایی ابیانه  مدیر مرکز آموزش و پژوهش توسعه و آینده‌نگری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در حاشیه این مراسم گفت: امسال مانند سال گذشته دستورالعمل برگزاری  هفته پژوهش توسط وزارت علوم به تمام استانها و استانداران ، بجز استان تهران صادر شد و قرار شد مراسم این استان به طور مشترک از طرف وزارت علوم و وزارت کشور برگزار شود و هیچ نقشی برای استاندار تعریف نشد.
 
وی افزود: ما به آن اعتراض کتبی کردیم چون در 30 استان کشور مراسم و برنامه های این هفته استانی برگزار می شود اما در تهران وزارت علوم و وزارت کشور اداره این مراسم را بر عهده دارند و جای مقامات محلی و استانی در این ستاد خالی است.
 
همایی اظهار کرد: به وزارت علوم پیشنهاد شد که استاندار تهران بعنوان عضو ستاد ملی هفته پژوهش منصوب شود تا این تعارض حل شود اما متاسفانه این وزارتخانه پاسخ مناسب را نداد.
 
وی افزود: معاون وزارت علوم و دبیر ستاد برگزاری این مراسم در استان تهران اعلام کرد استانداری تهران با مشارکت پژوهشگاه ملی مهندسی زلزله ودستگاه های مربوطه متولی،  یک جلسه برنامه آمادگی در برابر زلزله را به جای هفته پژوهش استان اجرا کند.
 
مدیر مرکز آموزش و پژوهش توسعه و آینده‌نگری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت: در این جلسه دکتر تاتار پژوهشگر ارشد این موسسه گزارش داد که توانسته اند گسلهای اطراف تهران را کامل رصد و مطالعه کنند اما شناخت  کمی از گسلهای درون شهر تهران دارند و این خطرناک است.
 
همایی با بیان اینکه متاسفانه هنوز امکان حل مسئله کوچک ایجاد تعامل بین پژوهشگاه ملی زلزله شناسی بعنوان یک دستگاه ملی با شهرداری تهران به عنوان یک دستگاه محلی تاثیرگذار در بحث زلزله تهران را نتوانسته‌ایم برقرار کنیم، گفت: زمان زلزله در  ۲۴ ساعت اول امداد و نجات مصدومین و آسیب دیدگان بسیار حیاتی است و اگر امکانات ثبت وقایع زلزله درون شهر تهران با کمک شهرداری برای پژوهشگاه زلزله شناسی فراهم شود، با مطالعه دقیق راه حلهای علمی برای کمک به کاهش آسیبها و ارائه خدمات امداد و نجات را برای شهرداری تعریف کرد. این درحالی است که در حوادث استان تهران تا وزارت کشور و دستگاه های ملی بخواهند هماهنگ شده و به داد دستگاه های استانی برسند، بخش مهمی از این زمان طلایی ۲۴ ساعت از دست رفته است.
 
همایی گفت: در این مراسم استاندار تهران هم تاکید کرد که با توجه به امکانات مختلف علمی و پژوهشی و سایر توانمندی‌های محلی در تهران خودمان باید عزم جدی در حل مسائل خرد و کلان بخرج دهیم.
 
 همایی اعلام کرد:  با کمک هلال احمر سه دوره آموزشی غیر حضوری بسیار ارزشمند برای شرایط بحرانی در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران تعریف شده و از مرداد ماه تا کنون ۴ دوره آن را برای کارکنان دولت اجرا کرده ایم که با استقبال خوبی مواجه شده است.
 
این سه دوره تعریف شده  عبارتند از: دوره اموزشی جستجو،امداد و نجات ٦ ساعت، دوره آموزشی كمك‌هاي اوليه و فوريت‌هاي پزشكى،امدادي بمدت ٨ ساعت-دوره اموزشی آمادگى و مقابله با حوادث طبيعي و غيرمترقبه بمدت  ٦ ساعت
 
 همچنین سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران آمادگی خود را برای آموزش غیر حضوری تمام کارکنان استان تهران اعمم از دستگاه های ملی، استانی و شهرستانی تا آخر سال را اعلام می کند.
 
بر اساس این گزارش در حاشیه این مراسم از برگزیدگان پژوهشی و فن آوری استان همراه با دانش آموزان پژوهشگر تجلیل شد. همچنین مجری برگزاری همایش از حضور جمعی از نخبگان و پیشکسوتان و کارآفرینان استان تقدیر کرد.
 
https://thmporg.ir/vdca.mnmk49nwo5k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما