انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
بیست و پنجمین جشنواره شهید رجایی استان تهران با هدف معرفی دستگاه های اجرایی برتر در ارزیابی عملکرد سال 1401، بیست و یکم شهریور ماه با حضور «علیرضا فخاری» استاندار تهران، «سید محمدرضا گلدانی» سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران و جمعی از مسئولان دستگاه­های اجرایی و فرمانداران استان تهران برگزار شد.



«علیرضا فخاری» استاندار تهران در سخنانی  ضمن تسلیت رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و تجلیل از پدر شهید "آرمان علی وردی" اظهار داشت: این شهید بزرگوار، مثل امام حسین(ع) جانش را اهدا کرد و لب به اعتراض نگشود، برای رضای خدا به شهادت رسید و ایشان آرمان‌دار جوانان است.
وی تاکید کرد: به تأسی از شهدا باید تکلیفمان را در برابر مردم انقلابی روشن کنیم، کار کنیم و پاسخگوی مردم باشیم، چراکه در مقابل خون شهدا مدیون هستیم.
استاندار تهران با بیان اینکه جشنواره امروز بهانه ای است تا از شهید باهنر و رجایی یاد کنیم، افزود: صداقت، راستی، پاکی، شجاعت، استقامت و تبعیت از امام زمان (عج) ویژگی شهید رجایی بود و این ویژگی‌ها سبب ماندگاری شهید رجایی بود که باید این الگوها را مدنظر داشته باشیم.
فخاری سپس گفت: گره گشایی از کار مردم را باید مدنظر قرار دهیم و اینکه در قبال مردم مسئول هستیم و چه وظایفی بر عهده داریم تا بهره وری و اثربخشی افزایش پیدا کند.
وی با اشاره به مدل سیاسی و اجتماعی حکومت امام علی(ع) عنوان کرد: در مدل حکومتی امیرالمؤمنین (ع) مهم ترین عامل کاهش بیکاری است که اکنون ما نیز در قبال پدیده بیکاری مسئول هستیم و باید برآورد کنیم که سهم ما در ایجاد اشتغال کجاست.
استاندار تهران با بیان اینکه شهید رجایی به دنبال رضایت‌مندی همه مردم بود، خاطرنشان کرد: جشنواره شهید رجایی باید نقطه درس آموزی برای خدمت بهتر و شایسته به مردم باشد و امروز  تک تک ما مسئولین در قبال ۸۰ میلیون ایرانی مسئول هستیم.
فخاری افزود: آینده پژوهی مبتنی بر برنامه اهمیت دارد و تغییر در نگاه به آینده ضروری است؛ در این راستا سنجش وضعیت تامین آب، برق، گاز و سایر زیرساخت ها در ۲۵ سال آینده لازم است، نظام بازچرخانی آب و چگونگی تامین کسری آب تهران نیاز به فکر و اندیشه دارد که باید بدنه کارشناسی را در این زمینه تقویت کنیم.
وی اظهار امیدواری کرد تا با چابک سازی ساختارها و تدوین برنامه هایی که استحکام بخش نظام جمهوری اسلامی می باشد، دولت سازی، جامعه سازی و تمدن سازی اسلامی محقق شود.
«علاءالدین رفیع زاده» مشاور رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور نیز در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: علیرغم مدت کمی که این شهیدان در مسند دولت قرار داشتند، یک الگوی مردمی و خدمت خالصانه به مردم ارائه دادند.
وی راه اصلی و اساسی ارایه خدمات همراه با رضایتمندی مردم را حضور مستقیم و نظارت مدیران در ارایه خدمت برشمرد.

ارزیابی عملکرد ۶۸ دستگاه اجرایی در جشنواره شهید رجایی استان تهران
علی شیرین معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در مراسم بیست و پنجمین جشنواره شهید رجایی استان تهران با اشاره به اینکه کلیدی‌ترین راهبرد در نظام اداری، ارزیابی عملکرد دستگاه‌هاست که موجب رشد و توسعه می‌شود، افزود: با نتایج ارزیابی عملکرد دستگاه‌های مختلف می‌خواهیم عملکردهای برجسته را الگوسازی کنیم. در نظام جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب از سال ۱۳۷۷ بخش ارزیابی عملکرد آغاز شد که تا سال ۱۳۸۱ این ارزیابی‌ها به صورت فردی و منتج به معرفی کارمندان نمونه می‌شد و پس از سال ۱۳۸۱ تاکنون با تغییر رویکرد فرهنگ‌سازی قبلی، ارزیابی عملکرد به ارزیابی دستگاه‌ها تغییر پیدا کرد.
وی ادامه داد: شاخص هدف در ارزیابی عملکرد در حقیقت سنجش عملکرد دستگاه‌ها مبتنی بر سیاست‌ها و رویکردهای کلی نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است. بر همین اساس ۶۸ دستگاه در دایره ارزیابی با شاخص‌های عمومی و اختصاصی مورد سنجش قرار گرفته است.
وی تاکید کرد: ارزیابی عملکرد در بیست و پنجمین دوره جشنواره شهید رجایی استان تهران در راستای سه محور رضایتمندی مردم با ۵ شاخص، بهره‌وری و تعالی با هفت شاخص و عدالت با چهار شاخص در دستور کار قرار گرفته است. در این مورد ۱۶۰ روز فعالیت برای اتمام ارزیابی عملکردها زمان صرف شده است و این دوره با ویژگی خاص حساسیت، مدیران استانی همراه بوده است.
معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران ادامه داد: تمامی نتایج ارزیابی عملکرد دستگاه‌های مختلف در سامانه «تسما» بارگزاری شده و قابل مشاهده است. همچنین گزارش مفصل برنامه ارزیابی و نتایج ارزیابی‌ها در قالب کتابی الکترونیک منتشر خواهد شد.
به گزارش ایسنا،‌ در ابتدای این مراسم از خانواده شهید آرمان علی وردی نیز تقدیر به عمل آمد.
 
در ادامه برگزیدگان جشنواره به شرح زیر اعلام شد:
 
 
مدیر شایسته تقدیر برای نقش آفرینی در حوزه ورزش
علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران
 
مدیر شایسته تقدیر برای نقش آفرینی در حوزه فرهنگی و اجتماعی استان تهران
عباس جوهری معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران
 
مدیر شایسته تقدیر برای نقش آفرینی در حوزه اقتصادی استان تهران
محمد علی مهری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران
 
فرمانداری های برگزیده
فرمانداری شهرستان دماوند
فرمانداری شهرستان فیروزکوه
فرمانداری شهرستان بهارستان
 
دستگاه شایسته تقدیر در حوزه ماموریتها و وظایف تخصصی دستگاه
اداره کل ورزش و جوانان استان تهران
اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران
 
دستگاه منتخب درمحور اجرای مصوبات سفرهای استانی
شرکت آب و فاضلاب استان تهران
 
دستگاه منتخب در محور دولت مردم پایه: مشارکت در نظام آمار و اطلاعات، بهره‌وری، اقناع افکار عمومی و رضایت مردم
شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ
 
دستگاه منتخب در محور مشارکت در نظام تصمیم گیری  استان و حمایت از خانواده
اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران
 
دستگاه منتخب در محور شعار سال (مهار تورم، رشد تولید)
اداره کل جهاد کشاورزی استان تهران
دستگاه منتخب در محور مشارکت در نظام تصمیم گیری استان و اقناع افکار عمومی
اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان تهران
 
دستگاه منتخب در محور اشتغال، مهار تورم و پاسخگویی
اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران
 
دستگاه منتخب در محور تعالی فرهنگ سازمانی
شرکت برق منطقه ای تهران
 
دستگاه منتخب در محور اقدامات پژوهشی برتر در حل چالش ها و مسائل استان
مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران
 
دستگاه برگزیده در گروه های شش گانه بر اساس بالاترین امتيازات عمومي و اختصاصی (مجموع) یا بیشترین رشد
شرکت گاز استان تهران (گروه زیربنایی و توسعه زیرساخت)
اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ (گروه سلامت و رفاه اجتماعی)
اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران (گروه فرهنگی، علمی و آموزشی)
اداره کل گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) (گروه اقتصادی و مالی)
اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان تهران (گروه تولیدی و خدماتی)
اداره کل ثبت احوال استان تهران (گروه عمومی، امنیتی و قضایی)
 
   
 
 
 
 
 
 
https://thmporg.ir/vdch.-n-t23n-6ftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما