انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
نرخ تورم نقطه‌ای خانوارهای استان تهران و کشور در مهرماه کاهش یافت
نعمت الله ترکی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با اعلام این خبر، اظهار کرد: منظور از نرخ تورم نقطه‌ای، درصد تغییر عدد شاخص قیمت، نسبت به ماه مشابه سال قبل است. به عبارت دیگر خانوارهای استان تهران به طور میانگین 30/6 درصد بیشتر از مهر ١٣٩٧ برای خرید یک «مجموعه کالاها و خدمات یکسان» هزینه کرده اند.

وی با بیان اینکه نرخ تورم نقطه‌ای مهر ماه ١٣٩٨ استان تهران در مقایسه با ماه قبل 4/3 واحد درصد کاهش یافته است، افزود: نرخ تورم نقطه‌ای گروه‌های عمده «خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات» و «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» به ترتیب 37/3 و 28/8 درصد بوده و نرخ تورم نقطه‌ای هر دو گروه عمده در مقایسه با ماه قبل کاهش داشته است.

ترکی ادامه داد: کاهش نرخ تورم گروه های عمده ذکر شده، در حالی است که نرخ تورم نقطه‌ای برای خانوارهای شهری استان تهران 30/5 درصد است که نسبت به ماه قبل 4/3 واحد درصد کاهش داشته است. هم‌چنین این نرخ برای خانوارهای روستایی تهران  31/8 درصد بوده که نسبت به ماه قبل 4/7  واحد درصد کاهش داشته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با بیان اینکه نرخ تورم نقطه‌ای کشور در مهر ماه ١٣٩٨ عدد 28/3 درصد است، اعلام کرد: این نرخ برای خانوارهای شهری و روستایی کشور در مهرماه 1398 به ترتیب 28/3  و 28/5 درصد بوده است. ضمن آنکه بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مهرماه 1398مربوط به استان ایلام (34/7درصد) و کمترین آن مربوط به استان آذربایجان غربی (22/1 درصد) است.

وی با اشاره به بررسی های نرخ تورم ماهانه گفت: نرخ تورم ماهانه استان تهران در مهرماه ١٣٩٨ در مقایسه با ماه قبل با افزایشی معادل 2/1  واحد درصد به 3/2 درصد رسیده است. تورم ماهانه برای گروه‌های عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» و «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» به ترتیب 0/9- درصد و 4/5 درصد بوده است. نرخ تورم ماهانه برای خانوارهای شهری استان 3/3 درصد و برای خانوارهای روستایی تهران 2/5 درصد بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران افزود: نرخ تورم سالانه مهر ماه ١٣٩٨ برای خانوارهای استان تهران به 42/2 درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، 0/6 واحد درصد کاهش نشان می‌دهد.نرخ تورم سالانه در مهر ماه 1398 برای خانوارهای شهری و روستایی استان تهران بترتیب  42/2 و  43/4 درصد بوده که نسبت به ماه قبل به ترتیب  0/6  و 0/5  واحد درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdcc.0qia2bqm4la82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما