انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
زیرساخت های آماری استان تهران آماده کمک به مرکز آمار ایران است
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، صبح دوشنبه "نعمت اله ترکی" در نشست کارشناسان آماری استان تهران که با حضور معاون طرح های آماری مرکز آمار ایران در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران برگزار شد، اظهار کرد: داده های آماری امروز بنیادی ترین حوزه برنامه ریزی کلان کشور بوده و باید گفت که یکی از شاخص های مهم مدیریت داشتن آمار دقیق برای برنامه ریزی آینده است و ما در استان تهران برای تدوین اسناد توسعه ای به این مهم دست پیدا کردیم.

وی افزود: استان تهران در زمان تدوین سند آمایش، با تکیه بر آمار و نقشه های به روزِ گروه نقشه و GIS، تهیه برنامه ششم توسعه را از روستا آغاز کرد و با برنامه ششم کشور تطبیق داد.

ترکی گلایه کرد: متاسفانه در بیشتر طرح های مشاوره ای در حوزه آماری، با داده و اطلاعات کپی شده مواجه بودیم که بروزرسانی نشده و این اتفاق در نظام آماری و برای برنامه ریزی خوشایند نبود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در ادامه به چالش های آماری در دستگاه های اجرایی اشاره کرد و گفت: متاسفانه آمارهای واحدهای تولیدی دقیق نیست. گاهی در یک سازمان، 6 نوع آمار متفاوت وجود دارد و این برای نظام آماری خوب نیست. چراکه عده ای از نبود آمار دقیق سو استفاده می کنند.

وی اعلام آمادگی کرد زیر ساخت‌های آماری و اطلاعاتی استان تهران برای کمک به مرکز آمار ایران آماده است.

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdcf.td0iw6dmjgiaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما