انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
آغاز ثبت اطلاعات مکانی کارگاه های صنعتی و واحدهای تولیدی دامی استان
« مسعود افشین » در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، با اشاره به سامانه اطلاعات مکانی استان که سال گذشته در هفته آمار از آن رونمایی شد، اظهار کرد: از ابتدای سال، کار شناسایی و ثبت دقیق کارگاه های صنعتی و واحدهای تولیدی دامی استان با همکاری سازمان صمت و جهاد کشاورزی استان تهران آغاز شده و ادامه دارد.

وی افزود: این سامانه به همت معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با همکاری دستگاه های اجرایی راه اندازی شده و دارای لایه های مختلف اطلاعات مکانی است که می تواند مورد استفاده برنامه ریزان استانی قرار گیرد. بخشی از این سامانه اطلاعات مکانی کشور و بخش دیگر آن اطلاعات دستگاه های اجرایی را پوشش می دهد.

به گفته معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، ساماندهی و راستی آزمایی واحدهای تولیدی  (اعم از صنعتی و صنفی) از سال گذشته در سامانه جدید اطلاعات مکانی استان برای اولین بار، با بکارگیری و آموزش حدود 100 نفر آمارگیر برای تفکیک آمار واحدهای تولیدی فعال و نیمه فعال، واحدهای داخل محدوده شهرک های صنعتی و خارج از آن آغاز شد.

وی اضافه کرد: در سامانه اطلاعات مکانی، محدوده سکونتگاه های شهری و روستایی، محدوده سیاسی، شبکه های دسترسی، منابع آبی، بافت فرسوده شهری، محدوده طرح های جامع و تفصیلی شهری، محدوده حریم شهرها به همراه اطلاعاتی از واحدهای تولیدی و صنعتی استان بارگذاری شده و در حال تکمیل است.

افشین با بیان اینکه کار شناسایی و ثبت اطلاعات واحدهای تولیدی استان تا پایان سال 98 پایان می یابد، گفت: با تکمیل این اطلاعات بر روی سامانه، اطلاعات مانیتورینگ شده و براحتی می توان در جلسات شورای برنامه ریزی در بررسی مسائل استان از آن بهره گرفت.

وی ادامه داد: کار رصد و ارزیابی آخرین وضعیت واحدهای تولیدی در این سامانه نمایش داده می شود. برای مثال، بسیاری از ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی قابل مشاهده است.

گفتنی است؛ سامانه اطلاعات مکانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی با آدرس wgis.thmporg.ir با قابلیت جستجوی سکونتگاه شهری، روستایی، محدوده سیاسی، انواع راه ها و ... در مقیاس کشوری و بسیار جامع و کامل است. طول راه، نوع راه، مساحت محدوده، اطلاعات جمعیتی و .. از جمله اطلاعاتی است که در این سامانه دیده می شود.

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdcj.ie8fuqevysfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما