انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
اجرای طرح« گردشگران ملی» استان تهران در تابستان ۹۷
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، طرح آماری « گردشگران ملی» استان تهران با هدف تهیه آمار و اطلاعات مربوط به سفرهای خانوار از جمله تعداد سفر(داخلی یا خارجی)، هدف اصلی سفر، مقصد اصلی سفر، استان و شهرستانهای مورد بازدید،هزینه های انجام گرفته و وضعیت اجتماعی خانوار سالانه انجام می شود.

مرکز آمار ایران اولین بار در سال 1387 در سطح کشور این طرح را  اجرا کرد.جمع آوری آمار و اطلاعات فعالیت های گردشگری خانوار از قبیل سفر، مقصد، محل اقامت، نوع وسیله نقلیه مورد استفاده هزینه های سفر و همچنین ویژگی های اجتماعی اعضای خانوار مانند سن، جنس، وضع سواد و وضع اشتغال به منظور تهیه آمارهای گردشگری و برنامه ریزی برای توسعه صنعت گردشگری کشور است.

طرح آمارگیری از گردشگران داخلی در سال 1385 با همكاری پژوهشكده آمار آغاز و در نهایت در فروردین ماه 1386 طرح مزبور در شش استان منتخب در سطح شهرستانهای بوشهر، تهران، سبزوار، رفسنجان، بابل و ملایر به مرحله اجرا درآمد. به منظور گردآوری اطلاعات گردشگری خانوارهای كشور در سال 1387 ، طرح اصلی در چهار مرحله، طی ماههای تیر، مهر و دی سال 1387 و فروردین 1388 ، در سالهای 1390 تا 1393 در دو مرحله در طی ماههای تیر و مهر و در سالهای 1395 و 1396 در یك مرحله در تیرماه به اجرا در آمد و در هر مرحله اطلاعات گردشگری خانوارها در فصل قبل مورد پرسش قرار گرفت. 

بر اساس این گزارش این طرح در تابستان (تیر و مردادماه) 1397 با 4430 خانوار حجم نمونه و 35 آمارگیر و یک کارشناس و 6 بازبین به روش پرسشنامه در استان تهران اجرایی و نتایج طرح در سایت مرکز آمار به نشانی amar.org.ir قسمت داده ها و اطلاعات آماری بارگزاری شد.

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdcd.50f2yt0oza26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما