کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ترسیم «نقشه اقتصادی» استان توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران

30 مهر 1402 ساعت 8:00

رئیس گروه حسابهای منطقه ای و محاسبات قیمت معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: بر اساس آخرین گزارش منتشر شده حسابهای منطقه‌ای، استان تهران 26 درصد از حجم اقتصاد کشور را به خود اختصاص داده است.


«علی میرابی» با اشاره به آخرین گزارش حسابهای منطقه ای که در سال 1399 انتشار یافته است، افزود: در اقتصاد استان تهران، بخش خدمات 81 درصد، صنعت و معدن 17 درصد و کشاورزی 2 درصد را بخود اختصاص داده است.
وی افزود: در همین رابطه و به منظور ترسیم دقیق تر نقشه اقتصادی استان، تهیه حساب شهرستان مربوط به سالهای 1390 تا 1400 نیز به مدت 2 سال است که در دستور کار قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه اطلاعات مهم و کلان اقتصادی در سطح منطقه و استان تحت عنوان «حسابهای منطقه‌ای» بطور مستمر (سالانه) در مرکز آمار ایران تهیه می شود، یادآور شد: معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در این فعالیت نقش تهیه و گردآوری اطلاعات و پالایش داده ها را بر عهده دارد.
وی گفت: در این راستا گروه حسابهای منطقه‌ای، سالانه داده‌ها و اطلاعات مهم اقتصادی استان را با همکاری دستگاههای اجرایی استان و سایر نهاد و سازمانهای دولتی و عمومی جمع آوری می کند و بعد از بررسی و پالایش اولیه، اطلاعات به دست آمده را به مرکز آمار ایران ارسال می نماید.
رئیس گروه حسابهای منطقه ای و محاسبات قیمت معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران اظهار داشت: داده ها و اطلاعات استان تهران به لحاظ حجم و اثربخشی، بالاترین میزان اهمیت را در بین استانهای کشور داشته و دارد.
وی همچنین از تهیه «جداول  داده و ستانده» به عنوان یکی از جداول مهم اقتصادی نام برد که میزان اثربخشی هر بخش بر سایر بخشها را مشخص می‎کند.
وی گفت: جداول داده و ستانده آخرین بار در سال 1395 منتشر شده است و در سال گذشته به منظور تهیه جداول داده و ستانده سال 1400، معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران از طریق پرسشنامه‌های الکترونیکی، اطلاعات لازم را از دستگاههای استانی و ملی جمع آوری و پس از پردازش به مرکز آمار ایران ارسال کرد.
 


کد مطلب: 6699

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/6699/ترسیم-نقشه-اقتصادی-استان-توسط-سازمان-مدیریت-برنامه-ریزی-تهران

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir