کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رییس جمهور: گام‌های خوبی در اسلامشهر برای رفع مشکلات برداشته شده است

3 آذر 1401 ساعت 19:09

آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی سوم آذرماه در ادامه بازدیدهای میدانی از شهرستان‌های استان تهران، در جلسه شورای اداری شهرستان اسلامشهر گفت: سفر ما به اسلامشهر باید زودتر انجام می‌شد، اما این به معنای آن نبود که کار در اینجا متوقف مانده باشد و گام‌های خوبی در اسلامشهر برای رفع مشکلات برداشته شده است.


رئیس جمهور مردم اسلامشهر را مردمانی متدین و وفادار به ارزشهای انقلاب اسلامی توصیف کرد و افزود: شاهد صدق این مدعا ۱۰۰۰ شهید و تعداد زیادی جانباز و ایثارگری هستند که مردم این منطقه تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند.

تاکید بر بهره برداری از فاز اول بیمارستان اسلامشهر تا پایان سال

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه امروز کار مضاعف مدیران نیاز کشور است، افزود: در ابتدای ورود به اسلامشهر به بیمارستان در حال احداث این شهر رفتم که ۱۴ سال است احداث آن آغاز شده است. این سوال وجود دارد که چرا احداث این بیمارستان ۱۴ سال طول کشیده، مسئله مهم این است که نباید گذاشت که احداث آن بیش از این طولانی شود.
آیت الله رئیسی اظهار داشت: دوستان گزارش دادند که در حال حاضر برای تکمیل این بیمارستان سه شیفته کار انجام می‌شود و آثار کار سه شیفته را نیز آنجا دیدیم و نوید این داده شد که تا آخر سال فاز اول آن به بهره برداری برسد تا مردم بتوانند از بخشهای اورژانس و بعضی از بخشهای دیگر آن استفاده کنند. بخشهای بعدی بیمارستان هم قرار است در ماه‌های سال بعد به بهره برداری کامل برسد که این کار امکان پذیر است.

تعطیلی یا کندی کار کارخانه ها از خطوط قرمز دولت مردمی است

دکتر رئیسی همچنین به بازدید خود از خط مترو اسلامشهر اشاره و تصریح کرد: به هیچ عنوان اجازه ندهید کار دچار کندی شود و به عزیزانی که برای مشکلات کارخانه خود با آنها ملاقات کردم نیز گفتم که خط قرمز ما این است که کارخانه بخواهد دچار کندی یا خدای ناکرده تعطیلی شود. تحت هیچ شرایطی نباید اجازه داد کارخانه ها و کارگاه‌ها نیمه تعطیل یا تعطیل شود و باید آنها را به چرخه تولید برگردانیم.
رئیس جمهور با بیان اینکه امروز مسئله اشتغال مسئله بسیار مهمی برای ما و این منطقه است، خاطرنشان کرد: دو هفته قبل که به پاکدشت رفته بودیم، آنجا گفتند ما دنبال کارگر هستیم، اینجا هم باید زمینه‌ها به نحوی فراهم شود که بیکار در این شهرستان نداشته باشیم و این امکان پذیر است. اسلامشهر هم می‌تواند با راه اندازی بندر خشک زمینه ای فراهم کند که اینجا بیکار نداشته باشد و دنبال نیروی کار هم بگردند.
دکتر رئیسی به حضور مسئولان راه آهن و گمرک در جلسه شورای اداری اشاره کرد و گفت: آقای استاندار یک جلسه‌ای را همین جا برگزار کنند و آقای منصوری معاون اجرایی ریاست جمهوری هم حضور داشته باشند تا مسائل مربوط به بندر خشک را سریع حل کنید.

تاکید بر راه‌اندازی بندر خشک اسلامشهر تا ۲ ماه آینده

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه در مدت حداکثر ۲ ماه مشکلات راه اندازی بندر خشک اسلامشهر را رفع کنید، افزود: کاری کنید که مردم ببینند همه این زمان هایی که در راه اندازی این بندر تاخیر افتاد، الان با همت شما جبران شده است. راه اندازی این بندر می تواند در مرحله اول تا ۵ هزار فرصت شغلی ایجاد کند که تا ۲۰ هزار فرصت اشتغال قابل افزایش است.
آیت الله رئیسی همچنین با اشاره به استقرار بخش‌هایی از گمرک در اسلامشهر بر تکمیل استقرار گمرک تا ۱۰ روز آینده تاکید کرد و اظهار داشت: مسئولان گفتند یک ماه زمان برای تکمیل استقرار گمرک لازم است، اما پیشنهاد بنده ۱۰ روز است و مردم از امروز زمان را محاسبه کنند تا در ۲ ماه آینده بندر خشک و مقدمات فعالیت آن در اسلامشهر راهاندازی شده باشد.

اجازه ندهید دانش آموزان در مدارس فرسوده تحصیل کنند

رئیس جمهور نوسازی و بهسازی مدارس فرسوده منطقه را نکته مهم بعدی عنوان کرد و گفت: اجازه ندهید دانشآموزان در مدارسی که فرسودگی شدید دارند، تحصیل کنند. کار نوسازی و بهسازی این مدارس را با سرعت به پیش ببرید تا خطری بچه های مردم را تهدید نکند و این جزو اولویت‌های کاری است.

امروز یکی از نیازهای جدی کشور نشاط اجتماعی است

آیت‌الله رئیسی همچنین به ضرورت احداث اردوگاه تفریحی و ورزشی اشاره کرد و افزود: معتقدم این کار جزو ضرورتهای منطقه است. جوانان نیاز به ورزش و تفریح دارند. امروز یکی از نیازهای جدی در کشور، نشاط اجتماعی است که دشمن هم آن را هدف گرفته و نمیخواهد مردم نشاط داشته باشند. نشاط اجتماعی یکی از ضرورت‌هاست که مسئولین باید زمینه آن را فراهم کنند.
رئیس جمهور با اشاره به موضوع تداخلات مترو و راه آهن، با بیان اینکه بعضی از دوستان که گزارش می‌دادند به گونه ای صحبت می کردند که گویا این مسئله حل ناشدنی است، اظهار داشت: شاهد حضور چهره های جوان با اراده ای مثل مدیرعامل راه‌آهن در دولت هستیم که آمده اند تا این مشکلات را حل کنند. هر کجا در شرق و غرب یا شمال و جنوب کشور که میرویم گزارش می کنند که چقدر از مشکلات حل شده و ترانزیت افزایش یافته است. اساسا اصرار رهبری درباره اینکه کار دست جوان‌ها باشد بخاطر همین تاثیر روحیه جوانی در کار است که میتواند در افراد با سن بالا هم وجود داشته باشد.

جوانان بسیجی دیروز در جبهه ها افتخارآفرینی کردند و امروز در عرصه امنیت به ما کمک می‌کنند

دکتر رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فراسیدن هفته بسیج تصریح کرد: هفته بسیج برای ما پیام دارد؛ هم برای بنده طلبه و هم برای شما عزیز بزرگوار. جوانان بسیجی دیروز در دفاع مقدس افتخارآفرینی کردند و امروز در عرصه امنیت آفرینی به ما کمک می‌کنند. پیام این حرکت برای ما این است که میتوانیم در برابر همه سختی‌ها و با وجود مشکلاتی که دشمن برای ما ایجاد می کند، موانع را پشت سر بگذاریم و انشاءالله قله ها را فتح کنیم. ممکن است برای عدهای باورکردنی نباشد، اما ما با چشم خود دیده‌ایم که جوان‌ها چه کارهای بزرگی می‌توانند انجام دهند و این برای ما الگو است.

همه در حرکت تحولی و جهادی برای خدمت به مردم و پیشرفت کشور مشارکت کنند

آیت الله رئیسی گفت: از همه شما مردم و مسئولان میخواهم که در یک حرکت تحولی و یک کار متفاوت و یک کار جهادی برای خدمت به مردم، پیشرفت کشور، ایجاد نشاط اجتماعی، ارتقای مشارکت اجتماعی و افزایش سرمایه اجتماعی و حاکمیت ارزش‌های الهی بر زندگی مردم در کشور مشارکت کنید.
رئیس جمهور افزود: دشمن می‌خواهد حواس ما را به حواشی پرت کند، اما همه ما باید با کار شبانه روزی به دنبال حل مشکلات مردم و پیشرفت کشور باشیم. به عنوان مثال ۱۰ اولویت کاری که برای اسلامشهر عنوان شد را اگر چه همه مشکلات اسلامشهر نیست، اما تلاش کنید این ۱۰ مسئله به سرعت سامان یابد تا مردم احساس کنند که مشکلات دارد حل می شود. اطمینان دارم که این از عهده شما برمی آید و امکانپذیر است و دولت هم با تمام وجود در خدمت مردم عزیزمان و به ویژه مردم این سامان است.


کد مطلب: 6338

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/6338/رییس-جمهور-گام-های-خوبی-اسلامشهر-رفع-مشکلات-برداشته-شده

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir