کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جدیت دولت برای افزایش سرانه تخت های بیمارستانی استان تهران

26 آبان 1401 ساعت 12:34

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: دولت با جدیت افزایش سرانه تخت بیمارستانی این استان را در قالب احداث، تکمیل و تجهیز مراکز درمانی دنبال می‌کند.


حشمت الله سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در قالب سفرهای رئیس جمهور به شهرستان های استان تهران، ۲۶ مصوبه برای احداث، تکمیل و تجهیز بیمارستان داریم که سه مورد از آنها حداکثر تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

وی یادآور شد: تا پایان سال جاری، بیمارستان ۹۰۰ تختخوابی شهدای تجریش، مهدی کلینیک هزار تختخوابی بیمارستان امام خمینی (ره) و بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی بومهن پردیس به بهره برداری می رسد.
سلیمانی با بیان اینکه بیمارستان خیرساز ۲۳۰ تختخوابی حکیم نیز امسال آماده بهره برداری می شود، اظهار داشت: تا پایان شهریور سال آتی نیز بیمارستان ۴۰۳ تختخوابی اسلامشهر، ۳۱۳ تختخوابی شهریار و بیمارستان ۲۶۰ تختخوابی سوختگی تهران افتتاح می شوند.
معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران تعهد تکمیل، تجهیز و بهره برداری از تمامی ۲۶ بیمارستان را تا پایان ۱۴۰۲ اعلام کرد و گفت: در صورت بهره برداری از این مراکز درمانی، چهار هزار و ۵۰۰ تخت به ظرفیت ۱۱ هزار و ۷۰۰ تخت کنونی بیمارستان های دولتی این استان اضافه می شود.
وی خاطرنشان کرد: اکنون سرانه تخت بیمارستانی استان تهران به ۸۵ مورد برای هر هزار نفر می رسد که با این میزان افزایش ظرفیت در مراکز درمانی، به ۱۲۰ تخت برای هر هزار نفر خواهد رسید.
به گفته سلیمانی سرانه متوسط تخت بیمارستانی دولتی و غیر دولتی کشور ۱۹۰ و جهان ۲۰۰ تخت برای هر هزار نفر است.
معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران به دیگر مراکز درمانی مورد تصویب دولت اشاره کرد و اقدامات لازم برای بهبود خدمت درمانی در این بیمارستان ها را مربوط به تجهیز و تکمیل برشمرد.
وی این بیمارستان را شامل کلینیک ویژه درمانی مهدیه تهران، ساختمان اورژانس بیمارستان فیروزکوه، بیمارستان مفتح ورامین، بیمارستان پیشوا که پیش از این در دست دانشگاه آزاد بود و اکنون دولت مصمم به تکمیل و بهره برداری از آن است و فاز توسعه و تجهیز بیمارستان فارابی معرفی کرد.
سلیمانی اضافه کرد: توسعه و تجهیز بیمارستان امام حسین(ع)، تکمیل و تجهیز بیمارستان مفید، تکمیل بیمارستان شریعتی ۲، تکمیل محوطه سازی و انشعابات مرکز طبی ۲ حکیم، تکمیل و تجهیز بیمارستان یاس تهران، تکمیل کلینیک امام خمینی(ره)، احداث پروژه شبکه بهداشت اسلامشهر، ری و جنوب شهر تهران از دیگر مراکز درمانی در دستور تکمیل و تجهیز مصوبات سفر رئیس جمهور است.
معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران افزود: تجهیز سه مرکز بهداشتی و درمانی در اسلامشهر به دست ستاد اجرایی فرمان امام، تکمیل پروژه سلمان فارسی پاستور و تکمیل و بهره برداری از مرکز جامع درمان سرطان بیمارستان برکت در منطقه ۲۲ به دست ستاد اجرایی فرمان امام با ۷۰ تخت از دیگر مصوبات در همین زمینه به شمار می آیند.
وی یادآورشد: تعداد تخت بیمارستانی دولتی و غیر دولتی استان تهران بیش از ۲۷ هزار مورد است اما فقط ۱۱ هزار و ۷۰۰ تخت آن تحت پوشش خدمات دولتی است.


کد مطلب: 6327

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/6327/جدیت-دولت-افزایش-سرانه-تخت-های-بیمارستانی-استان-تهران

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir