کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاندار تهران: تدوین برنامه کوتاه و میان مدت از الزامات دستگاه های اجرایی است

19 ارديبهشت 1401 ساعت 19:33

نخستین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران در سال ۱۴۰۱ به ریاست استاندار تهران و دبیری رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، ۱۹ اردیبهشت در استانداری تهران برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، محسن منصوری استاندار تهران در این نشست اظهار داشت: تهران را باید با برنامه محوری اداره کرد و در این راستا، تنظیم و اجرای برنامه کوتاه و میان مدت توسط تمامی دستگاه های استانی، ضروری است تا دچار روزمرگی نشویم.
وی افزود: برنامه ریزی و اجرا باید به سمتی حرکت کند که تصویر روشنی از وضعیت پنج سال آینده استان تهران پیش رو داشته باشیم.
رییس شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران با اشاره به تدوین و تکمیل سند توسعه استان اظهار داشت: در این سند باید به مؤلفه ها و الزامات توسعه توجه و محدودیت ها و ضرورت ها نیز مورد تاکید قرار گیرد.
وی جهت گیری دستگاه های اجرایی استان تهران بر اساس سند تحول دولت را مثبت ارزیابی کرد و افزود: برنامه محوری و توجه به قوانین و استاد بالادستی می تواند کمک شایانی به رشد و توسعه استان کند.
علاءالدین ازوجی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران نیز در ابتدای این نشست اظهار داشت: جمعیت استان تهران در سال جاری، کمی بیش از ۱۴ میلیون نفر است که ۱۶/۵ درصد از جمعیت کشور را شامل می شود و پیش بینی می شود جمعیت این استان در سال ۱۴۱۵ به رقم ۱۶ میلیون نفر نزدیک شود.
وی افزود: آینده استان تهران تحت تاثیر عواملی چون: آب، ریزگردها و آلودگی هوا قرار دارد که ضمن لزوم اقدامات پیشگیرانه، باید تقویت حوزه کشاورزی با اصلاح الگوی کشت، تقویت جایگاه و رقابت پذیری استان از طریق حفظ و تقویت حوزه های فناورانه و حفظ فعالیت های در حال رشد تهران به دلیل ضرورت اجتماعی و اقتصادی در دستور کار قرار گیرد.
دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران یادآور شد: در این خصوص، دستگاه های اجرایی استان تهران، برنامه های مختلفی ارایه دادند و ضمن انطباق با برنامه های کلان، پیشنهاداتی در حوزه های مختلف تهیه که در سال جاری عملیاتی خواهد شد.

 


کد مطلب: 6031

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/6031/استاندار-تهران-تدوین-برنامه-کوتاه-میان-مدت-الزامات-دستگاه-های-اجرایی

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir