کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در جلسه با همکاران مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری سازمان مدیریت تهران عنوان شد

تاکید ازوجی بر نیازسنجی و اثربخشی پژوهش‌های سازمانی

11 بهمن 1400 ساعت 15:57

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، شناسایی دقیق نیازهای پژوهشی در دستگاه‌های اجرایی استان تهران را یکی از اولویت‌های این سازمان دانست که برای رفع این نیاز، پیوند عمیق با مراکز دانشگاهی و علمی برجسته کشور ضروری است.


به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، علاالدین ازوجی در جلسه با همکاران مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری سازمان با بیان این مطلب گفت: «اداره موفق و کارآمد یک مرکز پژوهشی بدون وجود نخبگان علمی مرتبط در حوزه‌های مدنظر مسلما دچار نقص می‌شود و باید ساختار پژوهش با ماهیت آن متناسب باشد».
وی ادامه داد: «پژوهش‌های انجام شده در مرکز پژوهش سازمان باید منجر به تغییر مثبت در عملکرد دستگاه‌های اجرایی شود و کارایی و اثربخشی خود را در عمل نشان دهد، بدین منظور مسائل اصلی استان در پژوهش‌ها باید مساله باشد و برایش بیان مساله تعریف شود».
ازوجی با بیان اینکه لازم است تمامی اولویت‌های پژوهشی و موضوعات پژوهشی مدنظر دستگاه‌های اجرایی پس از کارکارشناسی و اولویت‌بندی در سایت سازمان بارگذاری شود، افزود: «در این راستا لازم است با دانشگاه‌های برتر استان رایزنی شود و طرح‌های مدنظر خود را به دانشگاه‌ها ارائه دهیم تا از سمت آنان نیز مورد بررسی قرار گیرد و سپس تامین مالی رساله‌ها و طرح‌های پژوهشی را با اعتبارات پژوهشی پیش ببریم».
وی با تاکید بر ارائه گزارشات راهبردی به جای مطالعات راهبردی متذکر شد: «مطالعات راهبردی عموما پیچیده و مفصل ارائه می‌شود اما گزارشات راهبردی در حجم کم مهم‌ترین موضوعات را به مخاطب منتقل می‌کند و کارایی عملیاتی آن فراتر از مطالعات راهبردی است».
ازوجی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: «در حوزه رشد اقتصادی هدفگذاری 7.1 درصدی برای استان درنظر گرفته شده که در تحقق این رشد مسلما نیازهای پژوهشی خواهیم داشت که در پیوند با مراکز دانشگاهی و برون سپاری همچون جهاد دانشگاهی می‌توانیم برای رفع آن اقدام کنیم».
وی با تاکید بر لزوم اقدام مشترک با مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی گفت: «این ارتباط می‌تواند منشا اتفاقات مثبتی در حوزه پژوهش در استان شود و از موازی‌کاری جلوگیری کند».
  
 


کد مطلب: 5873

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/5873/تاکید-ازوجی-نیازسنجی-اثربخشی-پژوهش-های-سازمانی

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir