کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در چهارمین جلسه گروه کاری نقشه و اطلاعات مکانی عنوان شد

ارتباط مستقیم بین میزان تخصیص بودجه و عملکرد دستگاهی در حوزه نقشه و اطلاعات مکانی

17 آذر 1400 ساعت 11:07

در چهارمین جلسه گروه کاری نقشه و اطلاعات مکانی بر ارتباط مستقیم بین تخصیص بودجه برای پروژه‌های مرتبط با حوزه نقشه و اطلاعات مکانی و اقدامات انجام شده در دستگاه‌‎های اجرایی در حوزه تولید به‌روز، نگهداری و به‌روزرسانی نقشه و اطلاعات مکانی تاکید شد.


به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، مسعود افشین معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در چهارمین جلسه گروه کاری نقشه و اطلاعات مکانی با قدردانی از زحمات کارشناسان دستگاه‌های اجرایی در استقرار زیرساخت‌های سامانه اطلاعات مکانی (SDI) گفت: «پیشرفت‌های ارزشمندی در این زمینه حاصل شده که ماحصل تلاش جمعی و مشارکت همه دستگاه‌های مرتبط با این حوزه است و اکنون گام‌های ابتدایی در این حوزه برداشته شده و در فازهای بعدی به دنبال راه‌اندازی سرویس‌های متنوع بر بستر (SDI) هستیم».
وی ادامه داد: «با راه‌اندازی سرویس‌های متنوع بر این بستر می‌توانیم نیازهای اطلاعات مکانی مدیران و تصمیم‌گیرندگان حاکمیتی در سطح استان و ملی را تامین کنیم».

محمد غیبی رئیس گروه نقشه و اطلاعات مکانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران نیز در این جلسه گفت: «با 21 دستگاه مرتبط در این حوزه در ارتباط بودیم و خوشبختانه اکثر دستگاه‌ها در حوزه عملکرد همکاری خوبی داشته‌اند و تنها دو دستگاه در حوزه ارزیابی عملکرد، عملکرد خوبی نداشته‌اند که امیدواریم به‌زودی اقدامات لازم را انجام دهند».
وی ادامه داد: «8 دستگاه اجرایی همچون سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران، سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران، سازمان نوسازی و تجهیز مدارس استان تهران، اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران و اداره صنعت، معدن و تجارت استان تهران در فاز نخست به طور کامل اقدامات لازم را انجام داده‌اند».
غیبی با اشاره به اینکه علت تاخیر در بارگذاری اطلاعات در برخی دستگاه‌ها موارد امنیتی بوده است، افزود: «استقرار زیرساخت‌های داده مکانی (SDI)  تکلیفی بر دوش همه استان‌هاست و وزارتخانه‌های ملی نیز به‌طور مستمر اقدامات لازم را در این زمینه انجام می‌دهند؛ دستگاه‌های مرتبط با موضوع باید خود زیرساخت‌های مورد نیاز برای امنیت شبکه و داده‌ها را فراهم کنند و ذکر این نکته ضروری است که هیچ دستگاهی به اطلاعات و داده‌های دستگاه دیگر دسترسی ندارد».
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت پس از سخنان غیبی در ادامه این جلسه خاطرنشان‌کرد: «تمامی پروتکل‌های امنیتی در این حوزه رعایت می‌شود و در خصوص دستگاه‌هایی که در این زمینه همکاری لازم را ندارند از طریق شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان پیگیری‌های لازم صورت خواهد گرفت».
 وی ادامه داد: «این حوزه در ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی نیز مطرح خواهد شد تا مورد توجه جدی قرار گیرد».
غیبی در ادامه این جلسه با اشاره به لزوم تولید به‌روز، نگهداری و به‌روزرسانی نقشه‌های استان بیان‌‍‌کرد: «در 8 فصل تکلیف دستگاه‌های اجرایی در این حوزه مشخص شده است و میزان تخصیص بودجه برای پروژه‌هایی که با بحث نقشه و اطلاعات مکانی مرتبط است، از نتایج جداول تعریف شده در این فصل‌ها استخراج می‌شود».
وی ادامه داد: «نتایج این جداول در اختیار کارشناسان معاونت بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گذاشته می‌شود تا تخصیص بودجه بر اساس عملکردها صورت گیرد».
 
 


کد مطلب: 5788

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/5788/ارتباط-مستقیم-بین-میزان-تخصیص-بودجه-عملکرد-دستگاهی-حوزه-نقشه-اطلاعات-مکانی

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir