کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در جلسه‌ای با حضور مدیران در سازمان مدیریت تهران

ساختار نیروی انسانی در اداره کل راهداری استان بررسی شد

10 مهر 1400 ساعت 14:29

در جلسه‌ای با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، حیدر نوروزی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران و معصومه گلشنی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری، مشکلات پیرامون ساختار و تشکیلات اداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران مورد بررسی قرار گرفت.


به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، مسعود شفیعی در این جلسه با بیان اینکه برخی وظایف و فعالیت‌های این اداره کل در دایره وظایف حاکمیتی تعریف می‌شود، گفت: «فعالیت‌هایی که در حوزه مشاغل حاکمیتی تعریف می‌شوند را نمی‌توان واگذار کرد و لازم است بازتعریفی در خصوص این مشاغل در اداره کل راهداری استان تهران صورت بگیرد».
وی ادامه داد: «ساماندهی نیروی انسانی در دستگاه‌های دولتی باید ساختارمند شکل بگیرد و با توجه به وظایف و مسئولیت‌های هر دستگاه برای ساختار نیروی انسانی آن برنامه‌ریزی انجام شود».
شفیعی با بیان اینکه در خصوص چالش مدیریتی، کیفیت و سطح پست‌های سازمانی نیز در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان شاهد مشکلاتی هستیم، افزود: «از آنجا که حجم و میزان فعالیت در ترمینال‌های استان تهران قابل مقایسه با سایر استان‌های کشور نیست اما متاسفانه شاهد ساختار و سطح پست‌های سازمانی در این اماکن همچون سایر ترمینال‌های کشور هستیم که لازم است مورد بازبینی ساختاری قرار گیرد».

علی شیرین معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران نیز در ادامه جلسه متذکر شد: «در خصوص مشکلات مطرح‌شده در این جلسه ابتدا باید گزارش مقایسه‌ای و کارشناسی درباره ساختار نیروی انسانی اداره کل راهداری استان تهران آماده و خدمت‌گیرندگان و جامعه هدف این اداره کل مشخص و سپس این گزارش برای دستگاه‌های بالادستی ارسال شود».

حیدر نوروزی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران نیز در این جلسه خاطرنشان‌کرد: «در کشورهای توسعه‌یافته مشاغل مرتبط با حوزه راهداری جزو مشاغل حاکمیتی است و این دسته از مشاغل به پیمانکار واگذار نمی‌شود چراکه تبعات منفی این واگذاری بیشتر از اثرات مثبت آن است».
لازم به ذکر است، در پایان این جلسه مهلت دو هفته‌ای به‌منظور تنظیم گزارش کارشناسی تعیین شد تا با ارسال این گزارش، دیگر دستگاه‌های مرتبط نیز برای رفع مشکلات وارد میدان شوند.


کد مطلب: 5678

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/5678/ساختار-نیروی-انسانی-اداره-کل-راهداری-استان-بررسی

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir