کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

به‌منظور بودجه‌ریزی جامع برای سال 1401

اطلاعات حساب‌های منطقه‌ای به تفکیک شهرستان‌ها جمع‌آوری می‌شود

7 مهر 1400 ساعت 14:37

جلسه هماهنگی برای جمع‌آوری اطلاعات حساب‌های منطقه‌ای به تفکیک شهرستان‌های استان تهران با حضور رئیس سازمان، معاون آمار و اطلاعات و معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، مسعود افشین معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در ابتدای این جلسه با اشاره به بازدید مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از مرکز آمار ایران گفت: «در آن بازدید رئیس سازمان برنامه و بودجه خواستار ارائه اطلاعاتی به‌منظور بودجه‌ریزی جامع برای سال 1401 شد که لازم است با توجه به کمبود زمان تا زمان ارائه لایحه بودجه به سرعت اطلاعات آماری مورد نیاز جمع آوری شود».
وی ادامه داد: «برای ارائه برش شهرستانی اطلاعات موردنیاز برای بودجه‌ریزی باید چالش‌هایی که با آن روبه‌رو خواهیم شد را نیز مدنظر داشته باشیم تا بتوانیم اطلاعات جامع و بدون خطایی را در اختیار بودجه‌ریزان قرار دهیم».
افشین خاطرنشان‌کرد: «یکی از چالش‌های جدی ما که نیازمند اراده‌جمعی همه مدیران در دستگاه‌های اجرایی است، عدم پاسخگویی برخی دستگاه‌هاست که فرآیند پاسخگویی پیچیده‌ای دارند و اطلاعات را به سرعت  و کامل ارائه نمی‌دهند».

مسعود شفیعی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران نیز در ادامه جلسه گفت: «باید همه دستگاه‌های مرتبط همکاری لازم را در خصوص تهیه و تدوین اطلاعات مورد نیاز داشته باشند تا به سرعت این اطلاعات جمع‌آوری شود و نیازی به پیگیری‌های چندباره در این موضوع نباشد چراکه زمان بسیار محدود است».
وی با اشاره به اینکه ارائه اطلاعات آماری دقیق، به‌روز و در دسترس باید در وظایف هر دستگاه قرار بگیرد، تاکید کرد: «اطلاعات موردنیاز برای برنامه‌ریزی و بودجه‌ریزی همواره باید در اختیار دستگاه‌های تصمیم‌گیر قرار گیرد تا بتوانند بهترین تصمیمات را بر پایه اطلاعات دقیق برگزینند».   


کد مطلب: 5675

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/5675/اطلاعات-حساب-های-منطقه-ای-تفکیک-شهرستان-ها-جمع-آوری-می-شود

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir