کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سوالات متداول معاونت آمار و اطلاعات

1 خرداد 1400 ساعت 14:22


تامين آمار و اطلاعات توليدي (سرشماري، آمارگيري‌هاي نمونه اي)

  1. چگونه می‌توان در اجرای طرح‌های آماری با معاونت آمار و اطلاعات سازمان همکاری کرد؟
با مراجعه به "سامانه اطلاعات آماری استان تهران" به آدرسamar.thmporg.ir  و تکمیل فرم "متقاضیان شرکت در طرح‌های آمارگیری"، درخواست خود را ثبت نمائید.
  1. چرا در اجرای طرح‌های آماری به خانوار یا کارگاه ما مراجعه می‌شود؟ 
خانوارهای نمونه بر اساس روش‌های مختلف نمونه‌گیری از طرف مرکز آمار ایران انتخاب می‌شوند و تصادفا برخی از خانوارها و کارگاه‌ها جزو نمونه‌های آماری قرارمی گیرند و مامورین آمارگیر جهت تکمیل پرسشنامه به خانوار نمونه مراجعه می‌نمایند.
  1. طرح‌های آماری در چه زمینه‌هایی انجام می ‌گیرد؟
طرح‌های آمارگیری با هدف تامین نیاز آماری کشور توسط مرکز آمار ایران تعریف و اجرا می‌شود که از مهمترین آنها می‌توان به طرح آمارگیری از نیروی کار، طرح آمارگیری شاخص قیمت(مصرف کننده، تولید کننده، کالاهای صادراتی و وارداتی، نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی)، طرح آمارگیری هزینه و درآمد خانوار، طرح آمارگیری از کارگا‌های صنعتی 10 نفر کارکن و بیشتر، طرح آمارگیری از معادن فعال، طرح آمارگیری گاوردای ‌های صنعتی و ....
  1. دسترسی به نتایج طرح‌های آماری به چه صورت است؟
نتایج طرح‌های آمارگیری پس از اعلام مرکز آمار ایران در "سامانه اطلاعات آماری استان تهران" به آدرسamar.thmporg.ir  در قسمت "اطلاعات آماری" در دسترس قرار می‌گیرد. نشریات و اینفوگراف‌هایی که بر اساس نتایج این طرح‌ها در معاونت آمار و اطلاعات سازمان تهیه می‌شود نیز در سامانه در دسترس قرار می‌گیرد. در ضمن با مراجعه به سایت درگاه ملی آمار به آدرس www.amar.org.ir نیز می‌توانید نتایج طرح‌های آماری را مشاهده کنید.

تامين آمار و اطلاعات توليدي ثبتي  

  1. دسترسی به نشریه "سالنامه آماری استان تهران" به چه صورتی امکان‌پذیر است؟ 
با ورود به سامانه اطلاعات آماری استان تهران به آدرسamar.thmporg.ir  به قسمت "سالنامه آماری"مراجعه نموده و می توانید سالنامه آماری استان تهران را در سال‌های مختلف مشاهده نمائید. در ضمن امکان دانلود جداول به صورت اکسل نیز وجود دارد.
 
  1. انتشار نشریه سالنامه آماری استان در چه زمانی صورت می‌گیرد؟    
سالنامه آماری استان به صورت "کتاب یکپارچه" در انتهای سال بعد منتشر می‌گردد. اما جداول سالنامه به صورت تدریجی از آبان سال بعد بر روی "سامانه اطلاعات آماری استان تهران" قسمت "سالنامه آماری" در دسترس می‌باشند.
     3- آیا به جز سالنامه آماری استان، اطلاعات ثبتی دیگری نیز از دستگاه‌ها منتشر می‌شود؟ 
بله، در راستای رفع نیازهای آمـاری و آگــاهی مدیـران، تصـمیم‌گیـران، برنـامه‌ریزان و پژوهشگران، معاونت آمار و اطلاعـات سـازمان با همکاری دسـتگاه‌های اجرایـی درزمینه های مرتبط با فعالیت‌های خود، آمارهایی را تهیه کند که به صورت مستمر در بازه‌های زمانی مختلف در "سامانه اطلاعات آماری استان تهران" در قسمت "اطلاعات آماری" منتشر می‌کند. همچنین نشریات و اینفوگراف‌هایی که در بر اساس آمارهای آمارهای ثبتی در معاونت آمار و اطلاعات سازمان تهیه می‌شود در این قسمت در دسترس قرار می‌گیرد.
  1. نحوه دسترسی به نتایج حساب‌های منطقه ای به چه صورت است؟
با ورود به سامانه اطلاعات آماری استان تهران به آدرس amar.thmporg.ir به قسمت "اطلاعات آماری" و سپس "حساب‌های منطقه‌ای" مراجعه نموده و می توانید اطلاعات مربوط به تولید ناخالص داخلی، ارزش افزوده، ستانده و مصرف واسطه را به تفکیک بخش‌های اقتصادی و به تفکیک استان‌ها دانلود نمائید. همچنین نشریات مختلف تهیه شده از این نتایج نیز در این قسمت در دسترس می‌باشد.
 

  ارائه اطلاعات مكاني

  1. امکان دسترسی به نقشه‌ها چگونه می‌باشد؟
الف) نقشه بلوکه شهری و آبادیهای دارای نقشه بلوکه به صورت کاغذی:
آخرین نقشه بلوکه شهری و آبادی‌های دارای نقشه بلوکه براساس نتایج تفضیلی سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1395 در اختیار معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی قرار دارد که برای نیاز کاربران و با ارائه درخواست مکتوب پس از تایید سازمان و مشخص شدن محدوده مورد نظر و پرداخت هزینه، در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.
ب) دسترسی به نقشه‌ها به صورت الکترونیکی:
از طریق سامانه اطلاعات مکانی استان تهران به آدرس wgis.thmporg.ir می‌توان به لایه‌های مختلف دسترسی پیدا کرد و اطلاعات مکانی آن‌ها را مشاهده کرد.
 
 


کد مطلب: 5643

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/5643/سوالات-متداول-معاونت-آمار-اطلاعات

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir