کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ضرورت همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی در راستای استقرار (SDI) استانی

17 شهريور 1400 ساعت 14:37

صبح روز سه‌شنبه 16 شهریورماه 1400 سومین جلسه گروه‌کاری نقشه و اطلاعات مکانی با حضور مسعود شفیعی؛ رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، محمد غیبی؛ رئیس گروه نقشه و اطلاعات مکانی معاونت آمار و اطلاعات، گیتی خوش‌آموز؛ کارشناس گروه نقشه و اطلاعات مکانی و دستگاه‌های اجرایی استان به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.


به گزارش روابط‌ عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران سومین جلسه گروه‌کاری نقشه و اطلاعات مکانی در راستای هدف ایجاد و اسقرار SDI استانی با همکاری سایر دستگاه‌ها برگزارشد.
در این جلسه محمد غیبی؛ رئیس گروه نقشه و اطلاعات مکانی معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت استان اظهار داشت: «فعالیت‌های گروه‌کاری نقشه و اطلاعات مکانی متشکل از چند بخش است که می‌توان ایجاد و استقرار SDI استانی در 6 ماهه اول سال‌جاری را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین این فعالیت‌ها معرفی کرد».
وی افزود: «به‌روزرسانی بلوک‌های آماری از وظایف گروه نقشه و GIS معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تلقی می‌شود و در این خصوص هرکدام از دستگاه‌های اجرایی، نیاز‌های خود را می‌توانند در شرح خدمات طرح مذکور اضافه نمایند».
ایشان در ادامه جلسه به ارائه گزارش ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در قالب فرمت سازمان نقشه‌برداری کشور و نحوه امتیازدهی آن‌ها پرداخت که موارد اشاره شده عبارتند بودند از:
- تعداد داده‌های مکانی اعلامی
- سرعت پاسخ‌گویی
- ایجادماشین مجازی
- ایجاد سرویس مکانی
- بارگزاری سرویس در ژئوپرتال 
و ...
مسعود شفیعی؛ رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران نیز اعلام داشت: «هدف از تهیه گزارش ارزیابی عملکرد، شناخت وضعیت فعلی و مقایسه دستگاه‌های اجرایی می‌باشد. وجود گزارشات در شناخت نقاط ضعف و اقدام به‌موقع برای رفع آن‌ها موثر است».
وی افزود: «یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های گروه‌کاری نقشه و اطلاعات مکانی غیر از موضوع SDI، مبحث تولید نقشه و اطلاعات مکانی می‌باشد. دستگاه‌های مرتبط با موضوع کارگروه نقشه و اطلاعات مکانی به‌صورت جزیره‌ای عمل نکنند تا تمام نقطه‌نظرات و فعالیت‌ها در قالب کارگروه نقشه و اطلاعات مکانی، مورد بحث و بررسی قرار گیرد و خروجی مناسب و مطلوبی حاصل شود».
قابل ذکر است سامانه SDI یا همان سامانه جامع زیرساخت داده‌های مکانی (SDI مخفف Spatial Data Infrastructure) به‌منظور دسترسی دولت‌ها و سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی با کمترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به داده‌های مکانی پایه و پردازش‌شده و لایه‌بندی‌شده و به‌روزشده، طراحی شده است.


کد مطلب: 5634

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/5634/ضرورت-همکاری-تمام-دستگاه-های-اجرایی-راستای-استقرار-sdi-استانی

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir