کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عدم‌تعادل و توازن بین جمعیت و خدمت‌رسانی در دو شهرستان فیروزکوه و دماوند

17 شهريور 1400 ساعت 15:01

عصر دوشنبه 15 شهریورماه 1400 جلسه‌ای با حضور مسعود شفیعی؛ رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، سید احمد رسولی‌نژاد نماینده محترم مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، ابوالقاسم مهری؛ فرماندار فیروزکوه، مهدی حیدری؛ فرماندار دماوند، شهرام عدالتی؛معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان، معصومه بازرگانی‌کیا؛ دبیر کمیته برنامه‌ریزی شهرستان دماوند، سیما اولیایی؛ دبیر کمیته برنامه‌ریزی شهرستان فیروزکوه، معاونین برنامه‌ریزی فرمانداری‌های دماوند و فیروزکوه و شهرداران این دو شهرستان در سالن جلسات برگزار شد. در این جلسه مسائل مربوط به اعتبارات این دو شهرستان مورد بحث و بررسی قرارگرفت.


به گزارش روابط‌ عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در ابتدای جلسه مذکور معاونین برنامه‌ریزی و شهرداران دو شهرستان به بیان دغدغه‌ها و مشکلات موجود اشاره کردند.
بخشی از موضوعات مطروحه شامل موارد ذیل می‌باشند: 
- افزایش مهاجرت مردم مستقر در مرکز شهر تهران به رودهن و در نتیجه کمبود فضای آموزشی 
- احداث کانال برای هدایت آب‌های سطحی و روان‌آب‌های رودهن، تکمیل ساختمان شماره 2 آتش‌نشانی و ... 
- ترافیک سنگین محور‌های اصلی و در نتیجه مشکل در دسترسی محلی برای مردم
- نیاز به تعریض عرض محور آبسرد - کیلان
- پایین بودن سهم شهر ارجمند از درصد ارزش‌افزوده شهرداری
- نیاز به روکش آسفالت شهری شهرهای این دو شهرستان

در ادامه مهدی حیدری؛ فرماندار شهرستان دماوند در ارتباط با دغدغه‌ها و مشکلات وضع موجود اظهار داشت: «داشتن قدرت عملکرد مناسب و تاثیر گذاشتن در سطح شهرستان از سوی فرمانداران مستلزم وجود بودجه کافی است و فرماندار در جهت توسعه حوزه اختیارات خود نیاز به نقدینگی دارد».
رسولی‌نژاد؛ نماینده شهرستان‌های فیروزکوه و دماوند اظهارداشت: «همه بخش‌های استان تهران بهره‌مند از خدمات مطلوب و یکسان نیستند. پروژه‌های مناسبی در غرب و قسمت جنوبی استان شاهد هستیم اما در قسمت‌های شرقی استان کم لطفی‌هایی به‌چشم می‌خورد. برخی از شهرستان‌های استان تهران از لحاظ بهرمندی از امکانات امنیتی، بهداشتی، آب و راه در سطح مناسبی قرار ندارند».

شهرام عدالتی؛ معاون هماهنگی و برنامه و بودجه سازمان در ادامه افزود: «شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در حوزه‌های آب روستایی، راه و شهرسازی دچار مشکل و مسلتزم نگاه ویژه در این حوزه‌ها می‌باشند. اگر امروزه به فکر توسعه و خدمت‌رسانی به این دو شهرستان نباشیم، با افزایش و رشد جمعیت به‌صورت نامطلوب در آینده‌ای نه‌چندان دور دچار مشکلات عدیده خواهیم‌شد».

مسعود شفیعی؛ رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در خاتمه بیان داشت: «اشراف و تسلط به مشکلات و نیاز‌های مردم شهرستان نیازمند صرف وقت زیادی است.
بسیاری از شاخص‌های موجود برای این دو شهرستان که در دسترس ما قرار دارد، به واقعیت نزدیک نمی‌باشند. شهرستان‌های فیروزکوه و دماوند به دلیل ازدحام زیاد جمعیت مستقر در آن از خدمت‌رسانی مطلوب و متعادلی برخوردار نیستند».
وی افزود: «به‌نظر می‌رسد در ایجاد ارتباط بین دستگاه‌ اجرایی و مجری طرح‌ها دچار مشکل هستیم که باید برطرف شود».


کد مطلب: 5632

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/5632/عدم-تعادل-توازن-بین-جمعیت-خدمت-رسانی-دو-شهرستان-فیروزکوه-دماوند

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir