کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سومین جلسه ستاد تجهیز درآمد استان تهران برگزار شد

10 شهريور 1400 ساعت 11:29

صبح روز یکشنبه 7 شهریور ماه 1400، سومین جلسه ستاد تجهیز درآمد استان تهران با حضور مسعود شفیعی؛ رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، شهرام عدالتی؛معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت، فرزانه دهنادی؛ مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان تهران و دیگر اعضا برگزار شد.


به گزارش روابط‌ عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، در این جلسه به عملکرد مقایسه‌ای 5 ماهه سال 1400 درآمد‌های عمومی استان تهران پرداخته شد که در موضوعات: منابع عمومی بودجه، درآمد‌های استانی، مالیات مستقیم و غیرمستقیم مطالب ارائه و نیز در مجموع مالیات مشاهده شد که نسبت درصد تحقق مصوبات 5 ماهه سال 1399 و متقابلا 5 ماهه سال 1400 به‌طور میانگین بالای 90 درصد اختصاص یافته است و نیز درصد رشد موضوعات مطروحه 5 ماهه سال 1400 در حدود میانگین 50 درصدی قرار دارند. تنها در سایر درآمدهای 5 ماهه سال 1400 شاهد درصد رشد (42-) درصدی بوده‌ایم.
 دکتر دهنادی درباره اخذ اعتبارات استان تهران بیان کرد :«وجود سایه نام تهران به‌عنوان پایتخت در اخذ اعتبارات تاثیر‌گذار است به‌طوریکه بعضی از شهرستان‌های تهران می‌توانند در قامت یک استان ظاهر شوند».
شفیعی در این خصوص گفت :«توزیع اعتبارات در قالب کلی برای استان تهران صورت می‌گیرد و ریزشدن در سطح شهرستان‌های تهران در حال حاضر امری پیچیده است اما پیشنهاد ارائه شده به‌نظر خوب می‌رسد و جای بحث دارد».
در جلسه مذکور امیرعباس رضازاده؛ معاون نظارت مالی و رئیس خزانه معین استان تهران به گزارش عملکرد پنج ماهه که شامل موارد: درآمد‌های استانی، مالیات مستقیم، غیرمستقیم و.... پرداخت. بعلاوه عملکرد چهار ماه اعتبارات و درآمدهای وصولی استان‌ها نیز به‌صورت کلی تشریح کرد.
وی افزود :«بیشترین پرداخت‌ها در استان خوزستان قرار دارد و تهران علی‌رغم وزن وصولی مناسب در رتبه هفتم قرارگرفته و بیشترین مالیات به استان تهران تعلق دارد در صورتیکه بازگشت اعتباراتش محدود است».
شفیعی در ادامه افزود :«موضوع گمرک و دیگر موارد مالیاتی را به‌طور تخصصی باید در قالب کارگروه‌های مجزا بررسی کرد و در نتیجه وجود گزارش‌های کارگروه‌ها در جلسات و حوزه‌های متفاوت می‌تواند موارد مفید قابل بحثی را فراهم آورند».
 


کد مطلب: 5619

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/5619/سومین-جلسه-ستاد-تجهیز-درآمد-استان-تهران-برگزار

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir