کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس گروه نقشه و اطلاعات مکانی سازمان مدیریت تهران:

سامانه زیرساخت داده‌های مکانی(SDI) تهدیدی بر امنیت داده نیست

22 خرداد 1400 ساعت 14:20

رئیس گروه نقشه و اطلاعات مکانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران تاکیدکرد: «استقرار سامانه زیرساخت داده‌های مکانی در دستگاه‌های اجرایی هیچ مشکل امنیتی ایجاد نمی‌کند و معماری این سامانه به گونه‌‌ای تعریف شده که مانع دسترسی به سرور و سایر داده‌های دستگاه‌های متولی می‌شود».


به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، محمد غیبی در جلسه وبیناری گروه کاری نقشه و اطلاعات مکانی با بیان این مطلب گفت:«میزان مشارکت دستگاه‌های اجرایی مسئول در استقرار زیرساخت داده مکانی بسیار مطلوب ارزیابی می‌شود، طوری‌که استان تهران طی دو ماه از وضعیت نامطلوب در بین استان‌های کشوری وارد وضعیت مطلوب شده است».
وی ادامه داد:«تنها چند دستگاه اقدامات خود درباره استقرار زیرساخت داده مکانی را انجام نداده‌اند که در صورت انجام این اقدامات، استان تهران وارد وضعیت بسیار مطلوب در کشور می‌شود».
غیبی افزود:«این دستگاه‌ها به علل امنیتی نسبت به  استقرار سامانه زیرساخت داده مکانی در دستگاه خود هنوز اقدام نکردند که در این‌باره لازم به توضیح است ؛عملکرد ماشین مجازی تعریف شده است و به سرور و داده‌های دستگاه‌های اجرایی دسترسی نخواهد داشت و هیچ مشکل امنیتی ایجاد نمی‌کند».
 وی با اشاره به اینکه 70 درصد دستگاه‌های اجرایی مرتبط، پرسشنامه‌های زیرساخت داده مکانی را تکمیل کردند، خاطرنشان‌کرد:«در 25 درصد دستگاه‌ها پرسشنامه‌ها در دست تکمیل است و متاسفانه 5 درصد دستگاه‌ها نیز اقدامی در این زمینه انجام ندادند».
رئیس گروه نقشه و اطلاعات مکانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت:«نصب و راه‌اندازی نرم افزارهای SDI بر روی ماشین مجازی تا 60 درصد انجام شده و تاکنون با ایجاد وب سرویس‌های مکانی، 108 لایه بر روی SDI ملی بارگذاری شده است».
 
 
 


کد مطلب: 5474

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/5474/سامانه-زیرساخت-داده-های-مکانی-sdi-تهدیدی-امنیت-داده-نیست

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir