کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت عنوان کرد

ایمنی سازه‌های ساختمانی در گرو بتن استاندارد / بازنگری در زمان تردد کامیون‎های میکسر حمل بتن آماده

12 خرداد 1400 ساعت 11:09

مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران بر لزوم رعایت استانداردهای حمل بتن آماده برای ساخت‌وسازها تاکید کرد.


به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌‎ریزی استان تهران، پرویز قوامی‌نژاد با بیان این مطلب گفت:«طبق استاندارد 6044 در مورد حمل بتن آماده، 90 دقیقه پس از تولید این ماده باید به مصرف برسد در غیر این‌صورت به علت واکنش شیمیایی بین سیمان و آب و سنگدان‌ها خواص و ماهیت بتن تغییر کرده و بتن به اصطلاح فاسد می­‌شود و کیفیتی که از آن در سازه‌های ساختمانی انتظار داریم، نخواهد داشت».
وی افزود:«با توجه به بحث استاندارد بتن در سازه‌های ساختمانی و اثرگذاری این ماده در ساخت­‌وسازها در جلسه شورای فنی در خصوص مشکلات به‌وجود آمده برای تولیدکنندگان بتن آماده بحث شد».
قوامی‌نژاد خاطرنشان‌کرد:«در این جلسه نمایندگان انجمن تولیدکنندگان بتن آماده و قطعات بتنی ایران با توجه به الزامات و استانداردهای مصرف بتن در سازه‌ها خواستار بازنگری در زمان تردد کامیون‌های حامل بتن در سطح شهر شدند».
مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران با اشاره به این درخواست، اضافه کرد:«زمانی که اکنون برای تردد کامیون‌های میکسر در نظر گرفته شده علاوه بر اینکه الزامات استاندارد حمل بتن آماده را زیر سوال می‌برد، موجب شده نمونه‌برداری از بتن توسط آزمایشگاه­‌ها برای سازه‌های شهری صورت نگیرد، ضمن اینکه شرایط کارگاه‌ها به‌گونه­‌ای است که امکان نظارت و کنترل کار برای تخلیه بتن در ساعات پایانی شب و تاریکی هوا فراهم نیست».
وی افزود:«این موضوعات در جلسه مطرح و سپس نماینده معاونت حمل ‌و نقل و ترافیک شهرداری تهران از تدوین آیین‌نامه‌­ای برای تردد میکسرها در ساعات روز خبر داد که پس از ابلاغ، شش ماه به‌صورت آزمایشی اجرا می‌شود».
قوامی‌نژاد با اشاره معضل عدم آشنایی هموطنان با علت تردد کامیون­‌های میکسر در روز ادامه داد:«امنیت هموطنان در گرو امنیت سازه‌هایی است که در شهر ساخته می‌شود و آگاهی آنان و مسئولین از جمله پلیس راهور از موضوع بتن و استانداردهای حمل آن موجب همکاری و همیاری بیشتر آنان و در نهایت ارتقا کیفیت ساخت می‌شود».
 
 


کد مطلب: 5457

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/5457/ایمنی-سازه-های-ساختمانی-گرو-بتن-استاندارد-بازنگری-زمان-تردد-کامیون-های-میکسر-حمل-آماده

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir