کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شفیعی عنوان کرد

تمرکززدایی زمینه‌ساز تحقق سند آمایش سرزمین

11 ارديبهشت 1400 ساعت 16:53

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران تمرکززدایی سیاسی و اقتصادی از استان تهران را زمینه‌ساز تحقق کامل سند آمایش سرزمین دانست.


به گزارش روابط‌ عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران،مسعود شفیعی در حاشیه برگزاری وبینار دستاوردها و نتایج تجربه چهارم آمایش سرزمین در ایران با بیان این مطلب گفت:«اسناد بسیار فاخری تدوین شده اما در خصوص الزامات تحقق سند نیز باید رصد همه جانبه‌ای خصوصا در حوزه قوانین و مقررات انجام و سنگ‌های پیش پای اجرای کامل سند برداشته شود».
وی با اشاره به لزوم نظام حکمرانی منطقه‌ای برای تحقق سند افزود:«برای تحقق کامل سند آمایش سرزمین، ضرورت تمرکززدایی سیاسی و اقتصادی از استان تهران احساس می‌شود زیرا تا زمانی که همه ذهن‌ها و نگاه‌ها به سوی مرکز و شهر تهران معطوف باشد، نگاه واقعی به این سند رقم نمی‌خورد».
شفیعی ادامه داد:«در حوزه استان تهران انتظار داریم هر طرح و پروژه‌ای در شورای برنامه‌ریزی و توسعه مطرح می‌شود در کنارش گزارش کارشناسی از سند آمایش پیوست باشد تا تمامی مصوبات شورا منطبق بر سند آمایش صورت گیرد».
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در ادامه خاطرنشان‌ کرد:«از آنجا که دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سازمان مدیریت دایر است توجه به امر تهیه گزارشات کارشناسی آمایش برای هر طرح امکان‌پذیر است و می‌توان با این اقدام گام بلندی در راستای تحقق سند آمایش سرزمین برداشت».
 
 
 


کد مطلب: 5374

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/5374/تمرکززدایی-زمینه-ساز-تحقق-سند-آمایش-سرزمین

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir