کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تاکید شفیعی بر انتشار بدون مرز و متعهدانه اطلاعات

23 دی 1399 ساعت 15:07

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران انتشار اطلاعات بدون مرز و متعهدانه در جامعه را راهکاری برای جلوگیری از فساد و رانت اطلاعاتی و زمینه‌ساز توسعه دانست.


به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، مسعود شفیعی در چهارمین جلسه کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم پس از دریافت توضیحاتی در خصوص سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات گفت:«پیشنهاد داریم به عنوان نهادی پاسخگو در این سامانه عضو شویم و بتوانیم اطلاعاتی که مورد نیاز اقشار مختلف مردم است در اختیار آنان قرار دهیم».
 
وی ادامه داد:«این سامانه جدای از فرآیند اداری در هر سازمان به صورت مستند درخواست‌های مردم از دستگاه‌های اجرایی را ثبت و ضبط می‌کند و طی بررسی‌ها سازمان برنامه و بودجه کشور بیشترین درخواست‌ها و بیشترین پاسخگویی را به مخاطبان خود داشته است».    
 
شفیعی با اشاره به اینکه همه نوع اطلاعات باید دراختیار مردم قرار بگیرد مگر در موارد جزیی و خاص افزود:«متاسفانه اکنون برخلاف این نگرش عمل میشود و اصل بر صیانت از همه اطلاعات است و تنها در موارد محدود داده‌ها در اختیار مردم قرار می‌گیرد».
 
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران با بیان اینکه خط مشی شفافیت در ارائه اطلاعات به ایجاد تصویری روشن از امور اجرایی کشور در اذهان عمومی کمک شایانی می‌کند، گفت:«بین تهدیدها و فرصت‌هایی که انتشار اطلاعات در پی دارد باید تبادل ایجاد کنیم و نباید به بهانه تهدیدها از فرصت های بیشماری که انتشار اطلاعات در جامعه ایجاد می‌کند، غافل باشیم».
 
وی افزود:«انتشار اطلاعات می‌تواند جلوی مفاسد و رانت اطلاعاتی را بگیرد و همین امر زمینهساز توسعه است و سازمان‌ها باید اطلاعات را بدون مرز و متعهدانه در اختیار صاحبان آنان همچون استادان دانشگاه‌ها و پژوهشگران قرار دهند».
 
در پایان این جلسه همچنین علی شیرین معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران به عنوان بازرس کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران انتخاب شد.  
 
گفتنی است؛سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات به آدرس www.iranfoia.ir به منظور استفاده تمام شهروندان برای دسترسی آزادانه به اطلاعات نهادهای دولتی و موسسات خصوصی راه‌اندازی شده است.    


کد مطلب: 5128

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/5128/تاکید-شفیعی-انتشار-بدون-مرز-متعهدانه-اطلاعات

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir