سامانه فوریتهای اداری (فواد ۱۲۸) در استان تهران، 31 شهریورماه با حضور رئیس سازمان اداری و استخدامی، استاندار تهران، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران و مسئولان دستگاه های ستادی و استانی آغاز به کار کرد.
آغاز به کار سامانه فوریتهای اداری در استان تهران
1 مهر 1404 ساعت 8:50
سامانه فوریتهای اداری (فواد ۱۲۸) در استان تهران، 31 شهریورماه با حضور رئیس سازمان اداری و استخدامی، استاندار تهران، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران و مسئولان دستگاه های ستادی و استانی آغاز به کار کرد.
«علاء الدین رفیع زاده» رئیس سازمان اداری استخدامی کشور در مراسم آغاز اجرای طرح فواد ۱۲۸ در استان تهران گفت:«ارائه خدمات با کیفیت، پاسخگویی مدیران و کارکنان، رضایتمندی مردم از نحوه ارائه خدمات و اصلاح نظام اداری» بر اساس بازخوردی که در قالب سامانه فواد ۱۲۸ از مردم گرفته میشود از اهداف اصلی فوریتهای اداری است.
وی افزود: این سامانه با توجه به تاکید رئیس جمهور محترم در راستای افزایش رضایتمندی شهروندان از نظام اداری و به منظور رسیدگی آنی به شکایات مردم و ارائه خدمات به مراجعان افتتاح شد و از اول مهرماه در استان تهران آغاز به کار می کند.
رئیس سازمان اداری استخدامی کشور گفت: استان تهران به عنوان سومین استان کشور در دهه اول مهر سالجاری به سامانه فوریتهای اداری (فؤاد ۱۲۸) متصل میشود و تأسیس مرکز فوریتهای اداری، یک گام مهم در راستای پاسخگویی فوری در نظام اداری، اعتماد عمومی، رفع مشکلات و ارائه خدمات مطلوب به مردم محسوب می شود.
وی با اشاره به اینکه ۴ هزار و ۶۰۰ خدمت از طریق دستگاههای اجرایی به مردم ارائه میشود، افزود: سامانه فواد ۱۲۸ فقط نحوه ارایه خدمت را پایش میکند و صرفا به شاخصهای هفتگانه که پیش نیاز ارایه خدمات با کیفیت به مردم است، میپردازد.
وی یادآور شد: شعار فواد این است که میخواهد به درخواست شهروند در کمتر از سه ساعت رسیدگی کند.
«محمدصادق معتمدیان» استاندار تهران نیز در سخنانی ضمن ابراز خرسندی برای انتخاب تهران به عنوان سومین استان مجری طرح فواد 128، اظهار داشت: سالها این طرح، مطالبه عمومی مردم بود و امروز به فضل خداوند در حال اجرایی شدن است.
وی این نوآوری را «انقلابی در حوزه پاسخگو کردن دستگاهها» خواند و خاطرنشان کرد: بخش عمدهای از نارضایتیهای موجود، ناشی از ناکارآمدی و عدم پاسخگویی است که این طرح بهصورت ریشهای به آن میپردازد.
استاندار تهران با بیان اینکه ما در تهران شاهد حضور جمعیت شناوری بالغ بر چهار میلیون نفر در برخی روزهای هفته هستیم، افزود: تمرکز وزارتخانهها، سازمانهای ملی، مراکز درمانی، نظامی، انتظامی، قضایی و قطب اصلی اقتصادی کشور در تهران، ارائه خدمات در این کلانشهر را به امری پیچیده و چندلایه تبدیل کرده است.
وی با تأکید بر این نکته که همه ما در دستگاههای اداری کشور، خدمتگزار مردم هستیم، گفت: ارائه خدمت بیمنت و پاسخگویی در مقابل مردم، موضوعی است که متأسفانه در برخی بخشها کمرنگ شده است. ما آمادگی کامل داریم تا این طرح را در تهران با موفقیت عملیاتی کنیم.
در پایان نشست، میز تخصصی پرسش و پاسخ مسئولان و کارشناسان دستگاه های اجرایی ستادی و استانی با حضور رئیس سامزان اداری و استخدامی براگزار شد.
کد مطلب: 7272