کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

«ازوجی» با مدیران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران دیدار و گفت و گو کرد

20 اسفند 1401 ساعت 14:42

«علاءالدین ازوجی» رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، بیستم اسفند ماه با حضور در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با مدیر کل و مدیران این اداره کل دیدار و گفت و گو کرد.


در این دیدار که «حشمت الله سلیمانی» معاون هماهنگی برنامه و بودجه و «کوروش لهراسبی» مشاور رئیس و مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران نیز حضور داشتند، مسائل و موضوعات مربوط به برنامه و بودجه به ویژه طرح های عمرانی مورد بحث و بررسی گرفت.
«علاءالدین ازوجی» در این دیدار با بیان این که در یک سال گذشته از سازمان های مختلف بازدید شده است، اظهار داشت: جلسه امروز در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران از جهات مختلفی دارای اهمیت ویژه ای است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر این که تهران می بایست خط دهنده و الگو در کشور باشد، یادآور شد: تهران قابل مقایسه با دیگر شهرها نیست. در بخش فرهنگ و هنر به طور قطع، تهران باید تولیدکننده محتوای فرهنگی و هنریباشد، چراکه این شهر از ظرفیت هایی بهره مند است که دیگر استان ها از این امکانات و ابزار بی بهره هستند.
وی استان تهران را پیشانی سیاست گذاری های کشور نامید و خواستار نقش آفرینی بیشتر نهادهای فرهنگی و آموزشی در اثرگذاری و جهت دهی به نسل جوان و نوجوان در مسیر ارزش ها و آرمان های نظام مقدس اسلامی شد و افزود: اگر ما بخواهیم از حوادث اخیر یک آسیب شناسی داشته باشیم، باید گفته شود که دشمن برخی تلاطم های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را ایجاد کرد که بخشی از آن به مسئولان بازمی گردد که نگاه منفعلانه به سیاست های فرهنگی دارند که می بایست این دیدگاه را به نگاهی فعالانه تغییر داد.
علاالدین ازوجی توجه به فرهنگ، هنر و آموزش را در برنامه هفتم، نگاه قالب خواند و راهکار دستیابی به فرهنگ ایرانی اسلامی و سبک زندگی صحیح را در داشتن روابط گسترده و پویا قلمداد کرد و بیان داشت: برای اینکه این ارتباط در خانواده و جامعه در چارچوب صحیح خود گسترش یابد به سیاست های فرهنگی صحیح نیاز است و شورای فرهنگی عمومی به عنوان تخصصی ترین نهاد باید بسیاری از منویات و اهداف دولت را جامه عمل بپوشاند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران با اشاره به این که باید الگوی نسل جوان و نوجوان ما با ارزش های جامعه منطبق شود افزود: نهاد خانواده و سازمان های فرهنگی و آموزش عمومی که متولی این موضوع هستند باید به وظایف و مسئولیت های خود به درستی عمل کنند.
در ابتدای این نشست، «محمد خراسانی زاده» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، گزارشی از عملکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران ارائه کرد و در تشریح سیاست های این اداره کل گفت: نگاه و توجه خاص به فرهنگ با توجه به نقش سازنده و زیربنایی آن در تمام حوزه ها و بخش ها از جایگاه ویژه ای برخوردار است.
وی در ادامه الگو و معیار حرکت این اداره کل را برنامه تحول دانست و در خصوص 4 زیرمجموعه اصلی آن یادآور شد: نگاه تمدنی و گفتمانی به عرصه فرهنگ، هنر و رسانه، ایجاد بستر نقش آفرینی مردم، بازگرداندن مرجعیت فرهنگ و هنر استان به اداره کل فرهنگ و ارشاد و عدالت محوری در عرصه فرهنگ، هنر و رسانه استان از شاخصه های مهم در رویکردها و کلان برنامه های این اداره در طول سال گذشته بوده است.
 


کد مطلب: 6478

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/gallery/6478/1/ازوجی-مدیران-اداره-کل-فرهنگ-ارشاد-اسلامی-استان-تهران-دیدار-گفت-گو

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir